Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 december 2020

Gedicht van mij voor Vriendlief

 Beste Vriendlief,

 

In rare tijden, in een jaar raar

Kreeg jij het toch voor elkaar

Om een meisje te veroveren naar je hart

Ergens in augustus ging dat van start

 

Dochterlief raakte vergroeid met haar telefoon

Normaal voor iemand van haar leeftijd, maar dit was buitengewoon

Ze bleef maar berichtjes en emoticons versturen

Om vervolgens weer wachtend naar haar scherm te turen

 

Al snel bleek het te gaan om een collega, een jongeman

En na uren, dagen, weken appen, was het dan toch echt ‘an

 

Een uurtje hier en een uurtje daar

Steeds vaker zagen jullie elkaar

Een barbecue, een biertje, wederzijdse ouders leren kennen

Zo’n meisje in je leven is toch ook wel even wennen

 

Want een avondje drinken, steeds meer, steeds later

Eindigde bij jou in een flinke kater

Niet alleen beroerd wakker worden, maar ook alleen

De schrik sloeg je om het hart, waar was ze heen

 

Gelukkig voor jou had ze alleen voor deze nacht een andere plek gevonden

En vergaf ze jou deze kleine zonde

 

Naast gezellige avonden hou je van hamburgers bakken en sokken met veel kleur

Van natuurkunde, scouting, koffie met likeur

Van eten, van Dochterlief plagen en van een spelletje spelen

Van bezig zijn, je zult je niet snel vervelen

 

Ik wens je een gezond, liefdevol en gelukkig nieuw jaar

PFFFFFF, gelukkig, dit gedicht is klaar…….

 

De Kerstvrouw




Geen opmerkingen: