Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 december 2020

Gedicht van de Wandelkerel voor zijn vader

 

Beste Manlief,

Nou, dat was me wel weer een jaar

Voor jou en de meeste mensen was dit jaar best zwaar

Maar bij jou thuis gebeurde er dit jaar nog wat meer

Want beide kinderen gingen ineens op kamers, KAPOT SFEER

Je leukste kind besloot om verder te gaan studeren in het groen

Terwijl je andere kind in Groningen iets in de geest van kunst ging doen.

Hierdoor zat je doordeweeks ineens alleen nog met je vrouw

En natuurlijk dat kleine wezentje dat niks anders zegt dan mauw

De kerstman gaat ervan uit dat dat wel even wennen is

Maar net toen je het leuk begon te vinden ging het ook weer mis

Terwijl je leukste kind het in Arnhem enorm naar zijn zin heeft

Is je dochter niet gelukkig met hoe ze nu verder in het noorden leeft

En van de gedachte van mijn kinderen zijn weg, het is oké

Word nu iedere ochtend de hele buurt wakker van het woord: YAHTZEE

Want een potje yahtzee tegen je dochter is wat je nu het liefste doet

En zoals je zelf wel weet ben je natuurlijk ook heel erg goed

Alleen om yahtzee te spelen heb je wel een yahtzeeblok nodig

Je kunt helaas niet zeggen, zo’n blok is overbodig

Dus besloot de kerstman om er 1 voor je te bestellen

Maar wat de kerstman toen ontdekte vindt hij nu moeilijk om te vertellen

Bol.com had geen yahtzeeblokken meer om te bezorgen

De kerstman denkt dat die lul van een Sinterklaas ze wel weer ergens heeft verborgen

Dus tot de kerstman heeft ontdekt waar Sinterklaas de blokken heeft verstopt

Kun je dit gedicht als tegoedbon houden voor als de bezorger bij je deur stopt

Ik hoop dat de rest van de cadeaus je verdriet kunnen compenseren

En zo niet dan hoop ik dat je het nu kan accepteren

Want de kerstman heeft echt het allerbeste met je voor

En als je weer een flauwe opmerking maakt heeft hij een lach van oor tot oor

En daarom zegt de kerstman met een goede geest

Heb een gelukkig nieuwjaar en geniet nog van het kerstfeest

 

Groetjes KerstKerel



   

 

Geen opmerkingen: