Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 december 2020

Gedicht van Vriendlief voor de Wandelkerel

Beste Wandelkerel

Wat was 2020 toch weer een bijzonder jaar,

In januari leek er nog niks aan de hand.

Maar in maart was het gewone leven zo goed als klaar,

En de plannen van dit jaar die konden wel aan de kant.

 

Ook nog vervangen door je zusje in zomer,

Want die kwam uit het niets met een vriend aanzetten.

En dat was voor iedereen een nieuwkomer,

De meiden komen bij jouw namelijk nog lang niet chatten.

 

Naast meiden is tijd ook niet echt jouw ding,

Van laat in bed tot tikkie’s sturen.

En dat komt mede door de filmpjesverslaving,

En ik denk dat dit nog een lange tijd gaat duren.

 

Toch ging dit jaar voor jou een nieuwe deur open,

Je ging in Arnhem beginnen met studeren.

En daarmee was het thuis wonen afgelopen,

Hier kun je wel nieuwe kansen te creëren.

 

Dit was allemaal mogelijk door het halen van je mbo,

Ook al was dit niet een hoog niveau. (grapje van de heren onderling)

Zit het waarschijnlijk in de familie want je zusjes studie was ook een no

En dan hou jij het nog langer vol in het hbo-gebouw

 

Ook ben jij dit jaar wel eens wat vergeten,

Waardoor je gezinsleden wel eens mochten narijden.

Hoe dat in jouw hoofd omgaat zou iedereen wel willen weten,

En hoe ze die dingen weten te mijden.

 

Ondanks dit rare jaar heb je de cadeautjes wel verdiend

 

Groetjes van je nieuwe vriend




Geen opmerkingen: