Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 december 2020

Kerst 2020

Dit jaar vierden we kerst met zijn vijven, de vriend van Dochterlief deed gezellig mee. De ochtend brachten we door met zijn zessen, we hadden schoonpapa ook uitgenodigd voor een bakkie koffie en de lunch.

Na de lunch was er voor iedereen de gelegenheid om even wat voor zichzelf te doen voor we overgingen op het uitpakken van de cadeautjes.

De cadeautjes werden onder de boom vandaan gehaald, zodat ook Manlief kon zien wat er allemaal lag. De breekbare cadeautjes kregen een apart plekje, ze bleken allemaal voor mij te zijn.....





Het getal drie stond dit jaar centraal. Degene die drie gooide mocht een cadeautje van de stapel pakken en uitdelen. Het lukte iedereen om drie te gooien, behalve mij. Pas toen de stapel geslonken was tot een paar cadeautjes gooide ik ook een keer drie. Gelukkig maar, want het begon wel een "ding" te worden.


Uiteindelijk waren alle cadeautjes uitgepakt en was iedereen blij. We sloten de dag af met een gezellige maaltijd en een volle buik.

En de gedichten worden natuurlijk ook weer gedeeld!


Geen opmerkingen: