Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 december 2020

Gedicht van Dochterlief voor mij

 

Beste Liesie,

 

 

Het is weer kerst en dat betekent nieuwe kansen

Nu 2020 een kut jaar is geweest, hopen we naar 2021 te dansen

Nu weet ik dat Manlief daar dan niet aan mee zal doen

Maar hij is dan ook een echte niet dansende ..oen

 

Jij hoopt op een 2021 met minder online onderwijs

Vooral omdat het zoveel energie eist

Het leven achter een scherm is niet voor jou

Je hebt regelmatig gedacht van ciao

 

Voor jou was 2020 een jaar van veel diepe dalen

Wat al op 1 januari op je neer kwam dalen

Je lieftallige dochter en de kneus van een man

Die waren al voorzien van het rampenplan

 

Het rampenplan dat 2020 heet

Begon al snel met het griepjes leed

Daar heb je je goed doorheen geslagen

Maar je wist niet wat 2020 verder zou wagen

 

Het leek eerst goed te komen

Maar dat was vanaf maart alleen nog maar in dromen

Corona dacht dat het vrienden ging maken

Ik denk alleen dat corona niet wist wat het ging veroorzaken

 

Voor jou weer een dag staren naar een device

Dat dat leuk is maken we jou niet meer wijs [waice]

Hoe vaak je wel niet hebt willen schelden

De woorden die je dan wil gebruiken kan ik niet melden

 

Toch zal ik de intentie duidelijk proberen te maken

Van de harde en lastige taken

Van een uur of 8 tot een uur of 18 achter de laptop

Dat was voor jou een grote flop


Je werd er zeker niet vrolijker van

En daarom kwam bij je zoon en dochter een plan

Zij dachten dat ze maar beter konden vertrekken

Dat begon jouw interesse te wekken

 

Je hebt het misschien nooit letterlijk gezegd

Maar dat idee klonk voor jou zeker niet slecht

Eindelijk zou je verlost zijn van al dat gezeur

En dat gaf een boost aan je humeur

 

Eenmaal je wist dat je kinderen zouden verhuizen

Ging jij op zoek naar huizen

De rust klonk je geweldig in de oren

Plus dat die kut kinderen je niet meer zouden storen

 

Helaas, kwam er snel alweer één terug naar Nijeveen

Waarmee de rust snel verdween

Want dan gaat ze Yahtzee met je man spelen

Dan maken ze geluid voor velen

 

Vaak genoeg heb je willen vluchten

En dan gingen er weer geruchten

Waarom vlucht ze weg bij die mankepoot?

Die nog steeds doorgaat als haar echtgenoot

 

Je kan alleen niet zeggen dat het om je dochter gaat

Want stiekem denk je soms ‘Ik zet haar op straat’

Gelukkig weet je dat ze wel heel veel van je houdt

En dat ze nog niet wil missen voor goud

 

Een lang verhaal kort, dit is het bijna het gedicht

Maar niet helemaal naar je ware gezicht

Want je bent een echt familiemens

En het weggaan van je kinderen was wel intens

 

Je vindt je dochter ook nog steeds heel lief

En je ziet het lawaai van Yahtzee als iets positiefs

Je man is ondanks zijn kneuzige staat nog steeds de ware

Ondanks het zijn van een halvegare

 

Ik heb me niet helemaal aan je verlanglijstje gehouden

Maar ik denk dat je van je cadeaus zult houden

Met één van hen zul je volgend jaar weer doorkomen

Dus dat moet goed komen

 

Daarnaast zijn er drie cadeaus die samen zijn

Die maakt de sfeer in huis nog eens extra fijn

De laatste is één om te delen

En bestaat uit de meerdere onderdelen

 

Het kan volgend jaar alleen maar beter worden

Ondanks het tegenkomen van vele horden

Ik wens je het beste en een mooi nieuw jaar

Tot volgens jaar dan maar

 

 

Liefs,

Kerstmoon en haar knabbelelven

Op een roze glitterslee getrokken door eenhoorns

met prachtige cadeaus voor iedereen




Geen opmerkingen: