Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 21 mei 2018

De motorzaag

Tijdens zijn opleiding bos- en natuurbeheer heeft de Wandelkerel een aantal certificaten gehaald. Onder andere het certificaat voor de motorzaag. Om dat certificaat te behalen moet je weten hoe je een boom moet omzagen, maar ook hoe je veilig werkt met zo'n apparaat en hoe je hem onderhoudt en schoon houdt.

In onze tuin is sprake van wat wildgroei en die wilde de Kerel wel gaan aanpakken. Omdat wij zelf geen motorzaag hebben, vroeg hij opa of hij zijn zaag mocht gebruiken. Dat vond opa geen probleem. Helaas had opa een paar dagen later wel ene probleem, hij kreeg de motorzaag niet meer aan de praat. Opa stelde de Wandelkerel dan ook de vraag of hij eens naar de zaag wilde kijken. Dat wilde de Kerel wel.

Hij begon met de zaag helemaal uit elkaar halen en schoonmaken. Dat was al een beste klus.







Daarna zette hij de zaag zorgvuldig weer in elkaar.



En toen kwam het spannendste, zou hij het weer gaan doen?


Helaas, nog niet. De zaag sputterde en rookte, maar draaien, ho maar. Er zat echt te weinig olie in. Gelukkig had opa nog een kan olie staan, dus die werd opgehaald, zodat de zaag kon worden bijgevuld.


En toen was het tijd voor een nieuwe poging. En wat denk je:


Gelukt!!!! Het kostte hem een paar uur, maar de Wandelkerel deed wat opa niet lukte.


Geen opmerkingen: