Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 3 mei 2013

Zomaar een zonnige vrijdagmiddag in mei

Helemaal zomaar was deze vrijdag niet, want het was 41 jaar geleden dat paps en mams in het huwelijk traden, maar het was wel zonnig en ook in mei. En dus bezochten we paps en mams voor een bakkie en een gezellig samenzijn. En we, dat zijn zusje 1 met neefje B en een dikke buik (met neefje ?), zusje 2 met neefjes D en T, manlief, de Wandelkerel, Dochterlief en ikzelf natuurlijk.

Voor het eerst sinds zijn ziekenhuisopname stapte manlief weer op de fiets en dat ging prima. Gelukkig is het nog geen 5 minuten fietsen naar paps en mams, de hindernis zat hem voor manlief in het feit dat we in de tuin zaten en die is bij paps en mams erg groot. Maar toen ik de gekochte cadeaus voor neefje T, die morgen 4 wordt, aan mams had gegeven, zat manlief op een comfortabele stoel in de tuin, heerlijk in het zonnetje.

En er werden vele gesprekken gevoerd. De meeste op hoog niveau! Deze 2 neven hadden even pauze, ze hadden nog maar anderhalf uur gevoetbald met zijn tweeën...


De twee jongere neefjes kreeg ik niet samen op de foto, die kunnen geen seconde stil staan of zitten als ze samen zijn. Nu hebben ze in de tuin van paps en mams meer dan genoeg ruimte om te razen, dus dat gaf niks. Zusje 1, met dikke buik, is het zwanger zijn zat. Al vanaf de zesde maand heeft ze een buik alsof ze elk moment kan bevallen en die sleept ze dus al bijna 2 maanden mee. Dus zei paps: "Ga lekker een dutje doen in ons bed. Er wordt goed voor B gezorgd en jij kan even bijkomen." Zusjelief deed een niet overtuigende poging om tegen te sputteren en toen kregen we bezoek!!!

Volgens mij kwam de bezorger van neefje ? even polshoogte nemen. Moet ik al aan het werk of kan ik eerst nog ergens anders een ander vrachtje afleveren...



Toen zusjelief besloot om een dutje te gaan doen nam de koerier wat afstand. We wachten nu dus vol spanning af...

Na anderhalf uur was manlief het zat en moest zusje 2 weg, zwemles voor T. Die bikkel deed het zo goed bij het peuterzwemmen, dat hij voor zijn vierde verjaardag al begonnen is met de gewone zwemles. Als hij op zijn broer D lijkt, heeft hij voor zijn 5e zwemdiploma A en B. Manlief zag het nu niet zitten om de hobbelige tuin alleen te nemen, dus hij kreeg ondersteuning van paps om deze hindernis te overwinnen.

Daarna nam de Wandelkerel zijn kans waar, hij daagde zijn opa uit voor een potje voetbal, en Dochterlief nam haar taak als grote nicht op zich en ging met neefje B een balletje overgooien.




En zo werd zomaar een zonnige vrijdagmiddag in mei een heerlijke middag in mei!!!

Geen opmerkingen: