Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 26 mei 2013

52.53 Lapjes en zo...

Tja, dikke pech hier. Zowel de Wandelkerel als Dochterlief doen mee aan het WK Groeien en ik moet zeggen dat ze beiden in hun eigen categorie een goeie kans maken om die titel te winnen.

De Wandelkerel bijvoorbeeld. Die gooit op vrijdag een spijkerbroek in de was. In het weekend heb ik die broek keurig gewassen, gestreken, gevouwen en in zijn kast gelegd. Maandagmorgen doet hij de broek weer aan en hij zegt: "Mam, ik krijg hem niet goed dicht." Ondertussen zie ik de knoop van het verstelbare elastiek (oftewel het "vreetelastiek" zoals dat in huize Wandelen en meer genoemd wordt) los schieten. Niet dat dat iets helpt, die broek zit te strak. En niet alleen te strak, hij is ook ineens 5 cm te kort.

Ondertussen doet dochterlief verwoedde pogingen om een rokje over haar heupen te krijgen. Ook hier klinkt: "Ma-am, help even met de rits!!!" En ook hier blijkt het kledingstuk gewoon te klein. Even twijfel ik aan mezelf. Heb ik te heet gewassen? Maar dat blijkt niet het geval, want de kleding van Manlief en mijzelf past nog perfect.

Ik begin te twijfelen aan mijzelf. Is het mogelijk dat kinderen in één weekend een centimeter of 5 groeien? En als het mogelijk is... Waarom doen die 2 van mij dat dan tegelijk? Want als die ene broek en dat favoriete rokje niet meer passen, dan is er nog veel meer te klein. En dus moet ik aan het werk...

Ik besluit simpel te beginnen. Een rokje voor Dochterlief. Dus de lapjeskast ingedoken, patroon geraderd en geknipt. Nu nog een paar emmers tijd om het rokje af te maken....




Geen opmerkingen: