Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 15 oktober 2010

TSJA...........

Vrijdagavond 20.00 uur. We kijken met z'n vieren naar het journaal. Deze avond zomaar een keer onder het genot van een kopje koffie/thee en een bananensoes. Omdat de eerste wedstrijd van morgen pas om 9.30 uur, thuis, gepland staat, kan het deze avond iets later worden. Dus RELAX..........

We kletsen wat, nemen een slokje, eten een hapje, ooooo wat is zo'n bananensoes toch lekker. Ineens zegt ons wandelmannetje, in reactie op een journaalbericht: "Hé, sexueel misbruik, daar hadden ze het in het schooltvweekjournaal ook over."

OK en nu........... "Ehhhhh, weet je wat dat is sexueel misbruik?" Nou, hij had dus geen idee. "Nou, sexueel misbruik is als iemand iets sexueels met jou doet, wat jij niet wil." "O, dus net zoals jullie, pap en mam." Pap en mam keken elkaar even aan, maar er ging geen lichtje branden. "Wat bedoel je kerel?" "Nou, mama wou nog wel 1 of 2 kinderen en papa niet."

Tsja, hij weet dus (een beetje) wat sex is en waar het toe kan leiden, maar wat extra uitleg was hier niet overbodig.........

Geen opmerkingen: