Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 25 oktober 2010

Leuk ding 2

Leuk ding 2 deze herfstvakantiebetrof een gezinsuitje. En hoewel het deze keer ook om voetbal ging, was dochterlief erg enthousiast. We bezochten de wedstrijd Jong Heerenveen-Jong Ajax in het Abe Lenstra stadion.

Met 6 volwassenen en 9 kinderen van 8 tot en met 14 vertrokken we naar het stadion. Onderweg kwetterden er continue kinderstemmen. Dit ging over voetbal, maar ook over verkering en diverse tv-programma's. We waren precies op tijd om de aftrap te zien. Gelukkig maar, want na zeer korte tijd stond het 1-0. En we zaten vlak achter het doel, dus dat konden we goed zien. Ook hoe de spelers elkaar feliciteerden!!!!

Het stadion zat goed vol met jeugd, die speciaal voor deze wedstrijd was uitgenodigd.

En na een overtreding, mocht Heerenveen een strafschop nemen.
Die HELAAS WERD GEMIST.

Gelukkig werd het vlak daarna alsnog 2-0.

En toen 3-0. Bij de 3-1 bleek dat er toch ook wel veel Ajaxsupporters in het stadion zaten. Ook manlief was blij met het doelpunt van Ajax. Daar kreeg hij vervolgens commentaar op van een van de jongens. "He, jij juicht voor Heernveen en voor Ajax!" Waarop manlief reageerde: "Ja, ik juich voor ieder doelpunt en ik hoop dat het 7-7 wordt." Dat werd het niet. Uiteindelijk won Heernveen met:

Na de wedstrijd keken we nog even naar de spelers op het veld voor we naar de auto vertrokken.

Op de terugweg viel dochterlief tegen de schouder van opa in slaap. Maar ze weet het nu zeker. Voetbal in een echt stadion is COOOOOOOOL! De volgende keer gaat ze weer mee.

Geen opmerkingen: