Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 22 oktober 2010

Begin van de vakantie

Vrijdagmiddag, een uur of 4, radio op de achtergrond. Het wandelmannetje hangt op de bank met de nieuwe Taptoe, dochterlief speelt met haar neefje van 4, die hier een paar dagen logeert. Ik zit op de bank met de krant. Een krant is prettig leesvoer met een paar kinderen om je heen. Halverwege weer een artikel komt de vraag of ze mogen verven. Natuurlijk, zeker als het wandelmannetje daarom vraagt, die wil zelden iets creatiefs doen.

Dus kindertjes drinken hun limonade op, eten hun koekjes, terwijl ik de tafel verf-proof maak. Zeiltje, bekertjes water, verf op schoteltjes, eierdozen om verf te mengen, niet te vergeten kwasten en ................. verfschorten. 

Nou ja, verfschorten, oude overhemden van papa doen achterstevoren prima dienst!!!!
Trouwens, achterstevoren en binnenstebuiten ook!

Vol overgave wordt er gestart met verf en kwasten. "Mama, hoe maak ik ook alweer bruin." "Ma-am ik wil grijs." "En ik wil grijs en bruin en lichtblauw enne........." Ik geef advies, maak complimentjes en zie kans om ergens tussendoor ook nog een paar foto's te maken.

Van het mengen van de verf.


Het uitspoelen van de kwast.


En een kunstwerk in de maak. Offe...... ging het toch om dat restje nagellak?

Ok. Nu wel om een kunstwerk in de maak.


De opperste concentratie van een 4-jarig jongetje.


Een molen met een heleboel wieken.....


Een halfprodukt, dat wacht totdat het helemaal droog is, terwijl de maker zich buiten uitleeft op de trampoline.


O ja, en handen die gewassen moeten worden, van kleine ......

........ en grote jongens!!!!!!!!!!


En ......

..... uiteindelijk .....

....... het eindresultaat!!!!!!!!!

Enne, ........... net voor het slapen gaan, ontdekte ik op het oor van kleine neef nog een klodder verf. Overigens was hij helemaal niet moe hoor!!!!!

Heerlijk, we kunnen een week in de relax-stand. Het is herfstvakantie. Met tijd voor elkaar, uitslapen, lekker buiten zijn, leuke dingen, heeeeeeeeeele leuke dingen en vooral niets moeten.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo te zien woon jij met een paar kunstenaars in huis! Vooral die ene met wolken zal ik aan een paar mensen laten zien. Mijn schoonmoeder probeert nl te schilderen en `vergeet` altijd de wolken. Haar `schilderingen` zien er vaak net zo uit als jou kinderen alleen is schoonmoeder 56...

Anoniem zei

Sorry heb nog geen account maar bovenstaande reactie over de schoonmoeder is dus van FHD/Angelique.