Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 2 februari 2024

Verslag van een vrijdag...

De vrijdag is mijn regel-, boodschappen-, afspraken-, huishoud- (met stip onderaan) en Manliefdag. Oftewel mijn vrijdagen zijn zeer goed gevuld. En dat was vandaag niet anders.

Voor de lunch deed ik al twee keer boodschappen, een keer voor onszelf en een keer voor schoonpapa. Gelukkig was ik met het koffiemoment thuis. Dat was gelukkig omdat beide schatjes ook al thuis waren en de koffiemomenten wil niemand hier missen. We praten bij, nemen het nieuws door, nemen elkaar in de maling, maken plannen, bespreken de komende dagen en genieten vooral van elkaar.

Na de lunch konden we (eindelijk) de nieuwe auto van Manlief ophalen. Dat deden we met zijn vieren, maar dat was puur een logistieke beslissing. Dochterlief en ik waren al heel lang niet bij dat Zweedse warenhuis geweest en we hadden al ruim een week geleden afgesproken dat daar heen zouden gaan, maar mijn auto was natuurlijk nodig om die van Manlief op te halen. We gingen dus met zijn vieren naar de garage en twee-aan-twee weer verder.
 
De mannen reden, met een omweg, naar huis. Dochterlief en ik gingen naar Zwolle voor een bezoek aan dat Zweedse warenhuis.......








In de auto kletsten Dochterlief en ik lekker bij en dat ging daarna gewoon door. We troffen een evenbeeld van de Wandelkerel, niet qua uiterlijk, maar wel qua uitstraling. De Wandkerel kon gelukkig leven met deze vergelijking, hij is tenslotte voor ons een echte knuffelbeer......


Dochterlief had het al de hele week over de Zweedse balletjes en dat ze die wilde eten, maar helaas waren die balletjes alleen te bestellen als compleet menu en dat was haar teveel, ze koos dus voor iets anders...


We deden onze inkopen en met een kofferbak vol reden we weer naar huis. Ik kocht vooral dieptelijsten, daar heb ik de nodige plannen mee, Dochterlief deed een andere, zeer noodzakelijke aankoop....




Maak kennis met Octavianus, roepnaam Octaaf.........

De kok van vandaag was de Wandelkerel, hij maakte quesadilla's voor ons. Terwijl hij in de keuken stond, controleerde ik nog even mijn werkmail, al kreeg ik tijdens mijn werkzaamheden wel bezoek van ons nieuwe gezinslid...










We sloten de avond af, met ons vieren op de bank onder een dekentje, met kaarsjes en een van onze favoriete tv-series.





Soms is het zo simpel om gelukkig te zijn.......

Geen opmerkingen: