Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 18 februari 2024

Peperbuswandeltocht, Zwolle

Ondanks de weersvoorspelling, met veel regen, gingen Ate en ik vandaag op pad om de 30 km van de Peperbuswandeltocht in Zwolle te lopen. Helaas voor de organisatie waren er niet veel wandelaars die er hetzelfde over dachten als wij, de opkomst was dus laag. Dat neemt niet weg dat het een prima georganiseerde en bepijlde tocht was en dat Ate en ik hebben genoten van de route.

We begonnen met een rondje door de stad, waar het nat en schemerig was. Hoewel, rondje, we liepen zeker een  kilometer of 8 door de bebouwing. De laatste twee kilometer tot de rust liepen we langs de rand van de stad en om landgoed Boschwijk heen.














De rust was bij de golfbaan, waar er mondjesmaat werd gegolfd en waar het clubhuis nog leeg was toen wij aankwamen. Alle ruimte om te gaan zitten dus, al was de dame van het clubhuis het daar niet helemaal mee eens, we werden verwezen naar een bepaald deel van het clubhuis, het andere deel was voor de golfers. Ach ja, als we maar konden zitten en een beetje opdrogen. Dat zitten en opdrogen deden we met een stuk taart erbij, Ate is gek op taart....


Na de rust ging het met een omweg richting Berkum. Het bleef regenen, maar dat vonden we nog steeds niet zo erg, met goede kleding blijf je (redelijk) droog. Het was trouwens niet alleen nat van de regen op diverse plekken was zeer goed te zien dat er veel water is gevallen en dat de grondwaterstand erg hoog is. Op sommige plekken waren paden veranderd in zwembaden.









Ondertussen moest ik echt, echt, echt naar het toilet, maar een groen toilet zag ik nu niet zo zitten. Gelukkig zagen we een bordje met een verwijzing naar een café in Berkum. We weken dus even van de route af om die op te zoeken. Tot mijn grote verdriet was het café dicht, maar ik weet dat er even verderop in Berkum een winkelcentrumpje zit en daar zit ook een café, we besloten dus dat ik daar mijn geluk maar moest proberen, maar ook dat café was gesloten. De plaatselijke supermarkt was wel open en in  het kader van drie maal is scheepsrecht, vroeg ik of daar gebruik mocht maken van het toilet.Het meisje dat ik aansprak zei dat kinderen altijd mogen, maar dat ze vandaag voor een verregende wandelaar een uitzondering zou maken. Pffffff, wat een opluchting. Ik bedankte het meisje hartelijk en daarna vervolgden we onze weg weer. Zonder problemen kwamen we weer op de route.

Vanaf Berkum was het nog een half uurtje lopen naar de tweede rust, in wijkcentrum Bestevaer. Hier gingen we voor een lekker warme kop snert. Man, wat kun je daar van genieten.




Nu was het tijd voor de laatste loodjes, nog een kilometer of 7 naar de finish. We hadden de hoop dat het toch nog even droog zou worden, maar die hoop was vergeefs. Met een kleine omweg kwamen we bij het Almeloos kanaal, waar we de woonschepen bewonderden. Na het verlaten van het Almeloos kanaal liepen we nog een stukje door de stad en voor we het wisten waren we weer bij het wandelhonk. Nat maar voldaan.














We deden nog even een drankje om de dag door te nemen en daarna gingen we ieder weer huiswaarts. het was een leuke dag, maar ik hoop toch wel dat de volgende wandeling weer iets minder nat is.....

Geen opmerkingen: