Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 11 augustus 2023

Halve zolen

Ondertussen zijn mijn voeten alweer behoorlijk goed genezen, dus ik durfde het aan om naar de podoloog te gaan om mijn steunzolen te laten controleren. Ik heb gisteravond voor het eerst weer een rondje gewandeld en dat ging goed, maar voor de langere afstanden durf ik het niet aan met deze zolen.

De podoloog bekeek mijn voeten eens goed om te zien waar de blaren hadden gezeten en daarna kregen de zolen een grondige inspectie om vervolgens ook nog eens de combinatie van voeten en zolen te bekijken. Al snel was duidelijk dat de randen van zolen door vocht en een verkeerde afdeklaag hard waren geworden en dat ik dus eigenlijk op een soort mesjes had gelopen. Geen wonder dat er dan blaren ontstaan.

De zolen werden dan ook flink onder handen genomen, nieuw dekje, hier en daar wat bijschaven, controleren of ze goed in de schoenen lagen en dat dan nog een paar keer controleren.

Met goede moed ging ik weer naar huis, de komende periode maar weer eens beginnen met kleine stukjes lopen en dat langzaam opbouwen, want er liggen alweer wandelplannen klaar. Daar heb ik enorm zin in, maar het moet wel kunnen natuurlijk, ik wil mijn voeten graag nog vele jaren gebruiken om te wandelen.
 

Dit ziet er al een stuk beter uit niet?
 

Geen opmerkingen: