Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 3 april 2020

Corona-quarantaine, deel 3

Ik begin met het grootste nieuws van deze week. Dochterlief heeft een 9! gehaald op haar eindexamenstuk van BV. Dat was een opsteker die ze zeker even nodig had. Ze stond te juichen en te springen in de kamer hier.

Verder gaan we gewoon door. We doen wat we moeten doen voor werk en school, maar het gaat niet altijd makkelijk. We hebben allemaal een dip(je) gehad deze week. De één kortdurend, de ander wat langer of meerdere dipjes, maar dat is natuurlijk niet raar. Toch komen we al met al de dagen wel goed door.

En gelukkig hebben we onz-troost-in-Corona-tijden...... Een klein harig wezentje met puntoortjes op vier pootjes.









Elke dag zoekt ons poezenbeest ons allemaal even op om een poosje op schoot te gaan liggen.

Dochterlief moest voor een opdracht voor school een schilderij nadoen. En ook daar speelde het poezenbeest een rol in. Ze koos voor dit schilderij:


En nadat ze van alles overhoop had getrokken om de juiste materialen te vinden, mocht ik de foto maken. Natuurlijk voldeed geen enkele foto direct aan de eisen, maar na enig nabewerken mocht ik deze foto hier laten zien:


Ziet er niet zo gek uit toch?

En nu is het weekend, we hopen dat de temperaturen dusdanig zijn dat er buiten gezeten kan worden in een hoekje uit de wind en in de zon. En verder nemen we even afstand van alle verplichtingen, tijd voor ontspanning, genieten en voor elkaar. We hebben tenslotte nog een paar weken te gaan op deze manier.

Ook voor jullie, wees zuinig op jezelf en op de ander en probeer gezond te blijven!

Geen opmerkingen: