Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 24 december 2017

Lichtjes

Al tien jaar loop ik op de derde dag van de Nijmeegse 4Daagse over de Zevenheuvelenweg langs de Canadese begraafplaats. En al een paar jaar speelt in mijn achterhoofd dat ik die begraafplaats wil bezoeken, maar op die donderdag in juli is dat er nog nooit van gekomen.

Toen ik hoorde van de herdenking die daar op kerstavond wordt gehouden, liet ik mijn familie weten dat ik daar graag heen wilde. En gelukkig wilden ze met mij mee. En zo vertrokken wij vanmiddag richting Groesbeek om de begraafplaats te bezoeken en de gevallenen te herdenken. We moesten nog even wachten, maar in de stralen van de ondergaande zon was dat geen straf.








Even later bleek dat ook wij onderdeel mochten zijn van het geheel, door een kaarsje bij een graf te plaatsen. Van die gelegenheid maakten wij gebruik.







Om kwart voor vijf werd de "Last Post" ten gehore gebracht, gevolgd door een minuut stilte. Daarna volgde een prachtige vertoning van "Halleluja" en toen was het tijd voor warme chocolademelk en een snee kerststol. Maar voor we daar van gingen genieten, liepen we nog een rondje.










Toen we de chocolademelk en kerststol ophadden was het echt donker en liepen we nog één keer terug naar de begraafplaats om al die lichtjes te bekijken.



Een bijzondere ervaring om dit een keer bij te wonen. En eenmaal thuis staken we onze eigen lichtjes aan.


Geen opmerkingen: