Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 25 december 2017

Ikzelf

En dit jaar werden de cadeaus dus over en weer uitgedeeld, want Manlief mocht voor mij op pad. Hij kocht alleen de cadeaus van het lijstje, een extra cadeau mocht ik zelf uitzoeken, maar dan wel op zijn kosten. Ach, ook leuk om iets te kopen dat mijzelf niets kost. En omdat we de kamer willen opknappen, had ik ideeën genoeg. Voor zijn gedicht had hij voldoende inspiratie, waar ik zat te zwoegen, was hij in no-time klaar.


LIEVE LIESIE,



Voor de Kerstman ben jij ideaal

Want bij een lerares Nederlands kan ik spelen met de taal

Daarnaast leef jij een zeer druk bestaan

Zodat ik daar op los kan gaan

Als eerste is daar jouw werk, zoals ik hiervoor al heb genoemd

Hiervoor word jij door jouw collega’s regelmatig geroemd

Wel rijd jij hiervoor vier dagen in de week op en neer

En bij bijzondere gelegenheden zelfs nog een keer

Maar om die k.. pubers wat bij te brengen, is niet altijd een feest

Wat het thuisfront ook krijgt te horen, als er weer eens “gedoe” is geweest

Een leerling die iets van zijn lichaam laat zien wat eigenlijk niet hoort

Maar ook nog een gast die elke les verstoort

Gelukkig heb je genoeg hobby’s om je werk los te kunnen laten

Bijvoorbeeld wandelen, waar je dan alles van je af kan praten

Het hele land wordt hiervoor afgestroopt

Waardoor je per jaar wel zeker 1000 kilometer loopt

Zelfs het buitenland werd dit jaar aangedaan

Nadat je een oproep op het internet zag staan

Zij vroegen wandelaars om aan de Camino in Spanje mee te doen

En ondanks jouw leeftijd, dacht jij: “dat ga ik doen”

Een strenge selectieprocedure werd overleefd

En daardoor heb jij drie bijzondere weken beleefd

Nieuwe vrienden gemaakt, maar vooral tot jezelf gekomen

Maar het belangrijkste, duidelijke besluiten genomen

Dingen durven uit te spreken als iets je niet aanstaat

En niet meer denken: “ik denk dat ik het maar zo laat”

En nu word jij straks niet alleen als BN’er geëerd

Er is vooral een zelfverzekerde vrouw teruggekeerd

En ook jouw creatieve geest komt weer helemaal los

Van zelf van alles maken tot krukjes afkomstig uit het bos

En bij al deze activiteiten, ik zal er niet om heen draaien

Vind jij het ook nog wel lekker om even te snaaien

Voor het wandelen, het snaaien en het creatieve heb ik iets gekocht

Het koste wat moeite, ik heb flink gezocht

Ik hoop dat je van alle cadeautjes gruwelijk geniet

Anders laat ik volgend jaar alles over aan Zwarte Piet

De Kerstman


En ook ik ben blij met mijn cadeaus. Vooral de regenboogkraal voor aan mijn armband. Hoewel ik op dit moment nog helemaal geen armband heb, maar je moet ergens beginnen niet waar?



En ook Dochterlief had dit jaar aan mij gedacht. Van haar kreeg ik twee vogeltjes om mijn verzameling uit te breiden.


Geen opmerkingen: