Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 25 december 2017

Dochterlief

De cadeaus van Dochterlief werden dit jaar verzorgd door haar broer. Dat betekent dat het gedicht voor haar ook werd geschreven door diezelfde broer. En het was weer een prachtexemplaar.

Lief Zusje,



Nou het is weer kerst, dus mag ik een gedicht voor jou schrijven.

En daarbij doe ik wat jij het beste kan, ook wel overdrijven.

Want ja dat kan je wel, maar dat normale gedrag dat is toch ook niks aan.

En over niks aan gesproken, je hebt dit jaar voor het eerst een baan.

Maar niks aan vind je dat niet, zover ik heb gehoord heb je het daar extreem naar je zin.

En een baan is natuurlijk de eerste stap naar het worden van een bazin.

En dat vind je wel leuk om te doen, de baas spelen.

En wat andere mensen dan van jou vinden dat kan je niks schelen.

Wat jou wel iets kan schelen is hoe goed je aan het keepen bent.

Ook al is dat voor jou natuurlijk een fluitje van een cent.

Want je bent dit jaar weer begonnen met hockey.

En daarbij was je in het begin niet zo cocky
(Engels woord voor arrogant of te zelfverzekerd. Engels expert).

Maar toch sta je als het moet te keepen in het doel.

En dat vindt de kerstman dus echt supercool.

Wat je echt niet leuk vindt bij de hockey is verliezen door een slechte scheidsrechter.

En als de scheids iets doet wat jij niet leuk vindt, verander je ook in een echte bekvechter.

Maar ja de scheids is nou eenmaal de baas op het veld.

Dat is jou bij de scheidsrechter cursus nog persoonlijk verteld.

Maar of je nou een wedstrijd wint of verliest.

Bij het keepen ben je toch een echte artiest.

Van het artiest zijn ben je helaas wel heel erg moe.

En daarom ga je in de middag ook vaak naar je bedje toe.

Maar als je beneden bent is iedereen wel blij.

Want tenslotte hoor je er wel helemaal bij.

Maar toch ga je wel regelmatig fut.

En dan denkt je vader wat een opgevoerde huppelkut.
Hier wilde ik censuur toepassen, maar dat mocht niet van de rest van de familie!

Dat zou de kerstman natuurlijk nooit van jou denken ( kuch,bitch,kuch).

En daarom gaat de kerstman jou deze cadeaus schenken.

Maak ze maar open dan is de kerstman weer klaar.

En o ja trouwens, een gelukkig nieuwjaar.


De cadeaus die ze van haar broer kreeg, werden hogelijk gewaardeerd en ook de aanvulling van haar ouders vielen in goede aarde. Een foto maken van de cadeaus werd lastig, aangezien ze de sokken al had aangetrokken. Maar het lukte natuurlijk wel. Haar favoriete hobby's gecombineerd. Bakken en tekenen/schilderen.


Geen opmerkingen: