Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 31 december 2017

52.224 Uitbreiding van de garderobe

Nog steeds ben ik bezig met het uitbreiden van mijn garderobe. Want naast het feit dat ik veel ben afgevallen, had ik sowieso al veel (heel veel) kleding, die eigenlijk over datum was. En in deze tijd van het jaar was ik eigenlijk op zoek naar een lekkere trui, die ook geschikt is om naar mijn werk aan te doen. Ik heb heerlijke oversized capuchonsweaters, maar die zijn niet geschikt voor mijn werk.

Ik had nog een lap sweaterstof liggen, grijs met blauwe glittersterren, en hoewel ik de stof heel leuk vind, zie ik mezelf nog niet rondlopen in een trui die compleet van deze stof is gemaakt. Dochterlief is helemaal fan van deze lap, dus kwamen we tot een compromis. Ik gebruikte de stof voor mouwen, de rest gebruik ik voor haar. Ik vond ergens anders twee coupons gebreide stof, die groot genoeg waren voor een voor- en achterpand en met een restje boordstof had ik de mogelijkheid om mezelf te verwennen.



En binnen twee uur (inclusief op stof leggen en knippen) was ik een trui rijker. Mooi voor op een spijkerbroek en thuis heerlijk met een legging en een paar dikke kousen.



Geen opmerkingen: