Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 1 maart 2019

Blijdschap en opluchting

Hoewel ik de afgelopen periode vooral leuke en gezellige posts heb geplaatst hier, sluimerde er onder de oppervlakte behoorlijke spanning. Deze keer kwam de spanning niet bij Manlief vandaan, het was Wandelmams die geconfronteerd werd met slecht nieuws. Begin januari kregen wij te horen dat ze niet zo gezond was als wij allemaal dachten.

Vanaf toen was het wachten op een ingrijpende, maar noodzakelijke, operatie. En helaas duurde dat wachten de maximale acht weken. Gisteren werd Wandelmams geopereerd. Gelukkig was ze als eerste aan de beurt. En hoewel het gebruik van de mobiele telefoon in het klaslokaal verboden is voor docenten en leerlingen, gaf mijn leidinggevende mij toestemming om deze dag mijn telefoon aan te laten. Aan het begin van elke les legde ik mijn leerlingen uit waarom mijn mobiel aanstond en dat leverde alleen maar begrip op.

Groot was dan ook de opluchting toen ik hoorde dat de operatie succesvol verlopen was. Er viel letterlijk en figuurlijk een last van mijn schouders.

Vanmiddag bezocht ik, samen met Dochterlief en Paps de jarige Wandelmams. Toen wij de afdeling opliepen, zagen we haar voor ons uitlopen richting haar kamer. Dat was fantastisch om te zien, want voor ze naar huis mocht, moest ze sowieso goed en stabiel kunnen lopen. En dit zag er goed uit!!!

Omdat Mams vandaag haar verjaardag viert, hadden we taart meegenomen en een verjaardagshoed. (Ja, die ene waar ik op 9 februari mee heb rondgelopen ter ere van mijn eigen verjaardag!!!)

Net voor we vertrokken tekende Dochterlief nog iets op het whiteboard voor Mams, zodat ze een leuk uitzicht had, net zoals ze jaren geleden voor haar vader deed.

Toen het bezoekuur was afgelopen, liep Mams met ons mee naar de liften. Eenmaal daar besloten we om de trap naar beneden te nemen en op elke verdieping (vanaf de 5e) zwaaiden we naar Mams. En Mams zwaaide enthousiast terug.

Zoals het nu is, mag Mams morgen weer naar huis. Gelukkig maar, want thuis herstel je nu eenmaal het snelst.

De komende periode zal Mams dus niet zoveel wandelen. Maar ze zit niet bij de pakken neer, de inschrijving voor de N4D heeft ze al geregeld en vandaag heb ik ons ook ingeschreven voor de Tocht om de Noord, eind september. Ze heeft dus iets om naartoe te werken. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze herstelt. En met alle digitale en echte kaarsjes die voor haar gebrand worden, zit de vibe erin!!!

Lieve Mams, gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens jou nog vele jaren in goede gezondheid!! Luv U.




Geen opmerkingen: