Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 7 juni 2020

Spiegelbeeld

Spiegelbeeld, vertel eens even
ben ik heus zo oud als jij
is het waar, ben ik twintig
is mijn tienertijd voorbij

Een paar weken terug zong ik dit liedje tijdens een wandeling met de Wandelkerel, toen hij opmerkte dat hij al bijna 20 was. Hij herkende zich er wel in. Met die 2 ervoor klinkt het ineens toch een stuk ouder, vindt hij. Toen ik vertelde dat dat liedje zelfs ouder is dan ik, stond hij verbaasd. Maar ik ben nu gelukkig nog 19!" was zijn conclusie.

En dat is sinds vandaag voorbij. Vandaag vierden we de 20e verjaardag van de Wandelkerel. Dat zegt natuurlijk niet alleen iets over hem, maar ook over mij, ik heb een kind van 20. Maar gelukkig blijf ik lekker jong....

En wat kan ik zeggen over de Kerel. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat die leeftijd bij hem past. Hij is nu echt een jongvolwassene. Sinds hij het besluit heeft genomen om volgend jaar naar het hbo te gaan, is er een omslag gekomen. Hij weet ineens waarvoor hij het allemaal doet en hij beseft dat hij straks, op kamers, grotendeels alleen moet doen. Dat is niet alleen ons opgevallen, maar ook zijn begeleiders op school en op stage.

Nu moet er nog één obstakel overwonnen worden, de Proeve van Bekwaamheid, en dan is niet alleen zijn tienertijd voorbij, maar ook de tijd dat hij volledig thuiswoonde. En daarmee is die 20e verjaardag niet alleen een verandering van het eerst cijfer van zijn leeftijd, maar luidt die verjaardag ook een nieuw tijdperk voor hem (en voor de rest van het gezin) in.

Lieve Kerel, van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. En veel gezondheid, liefde en geluk in het komende levensjaar. (En die daarna natuurlijk ook, maar we doen het stapje voor stapje.) We zijn trots op je!!!


Geen opmerkingen: