Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 14 augustus 2021

Dwingelderveld wandelroute

Afgelopen week stelde ik voor om voor deze zaterdag een route van de site van de FLAL te lopen. Albert, Tine en Mams gingen hiermee akkoord onder de voorwaarde dat ik een tocht uitzocht waarbij we over de hei zouden komen. De hei zou nu toch wel langzaamaan in bloei komen. Er waren meerdere routes over de hei, maar in Dwingeloo was de kans hierop het grootst, en dus werd Dwingeloo ons startpunt.

Na een startersbakkie, deze keer wel meegenomen in een thermoskan, konden we van start. Hoewel, Mams en ik liepen tegen een digitaal probleem aan met betrekking tot de inschrijving van de landelijke Droomdekendag, we stonden dus een minuut of vijf stil om dit probleem te verhelpen. Gelukkig wilde de rest wel even op ons wachten, zodat we even later met een gerust gevoel verder konden wandelen.

Het eerste deel van de route  bracht ons al de nodige hei, maar helaas waren we nog iets te vroeg voor het overweldigende paars, maar  gelukkig was er al wel wat paars te ontdekken.







Na de hei kwamen we bij het plankenpad, waar we konden merken dat dit een populair pad is, we hadden veel tegenliggers. Uiteindelijk kwamen we uit bij de kiosk van hotel Spier en dat was na zo'n tien kilometer een mooi punt voor bakkie.







Na een bakkie en een  hapje gingen we weer verder. Al snel stonden we op de "Schapenkop" om de omgeving goed in ons op te nemen.





De rest van de wandeling liepen we lekker door. We twijfelden nog even of we bij de Bospub nog iets zouden drinken, maar de rij voor het terras was zo groot dat die twijfel snel verdween, gewoon doorlopen.












En zo bereikten we Dwingeloo weer. Ondanks het feit dat de hei nog niet zover was als we hadden gehoopt, was het een prachtige wandeling.




Geen opmerkingen: