Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 20 augustus 2021

Niks

Vandaag is het de laatste dag van mijn vakantie en als je me nu vraagt wat ik heb gedaan dan is het antwoord: "Niks bijzonders!"

En weet je, dat vind ik helemaal niet erg. Sterker nog, ik zou het nog wel een paar weken kunnen volhouden. En echt niks was het natuurlijk niet. Ik ben bezig geweest met de tuin, ik heb een paar dagen gewandeld met Mams, spelletjes gedaan met Manlief en kinderen, boeken gelezen, mensen bezocht die we al lang niet gezien hadden, bij Dochterlief in Leeuwarden gelogeerd, daar samen geshopt, met de Wandelkerel diverse rondjes door het dorp gelopen na het avondeten, een beetje opgeruimd in huis en ongelooflijk veel blokjes gemaakt.

Het was vooral het tempo dat maakte dat ik het gevoel heb dat ik niks heb gedaan en dat is natuurlijk helemaal goed. ik ben heerlijk uitgerust en merk dat ik nu weer energie  heb. Zoveel energie heb ik lange tijd niet meer gehad. En daar zou ik graag hier thuis nog even gebruik van maken, want er is genoeg om op te ruimen....

Maar ik weet dat als ik maandag weer op school ben, dat het ook weer goed is. Mijn leerlingen weer zien, bijpraten met collega's, mooie dingen ontwikkelen. En als je mij dan  nu zou vragen wat is jouw wens voor komend schooljaar dan zou  ik ook zeggen: "Niks bijzonders!" Wat ik wens een schooljaar zonder lockdowns, zonder afstandhouden, zonder mondkapjes, zonder quarantaines, eigenlijk dus allemaal dingen die we twee jaar gewoon vonden.

Ik hoop dat mijn wens uitkomt, voor mijn leerlingen, voor mijn collega's, voor alle ouders en verzorgers, voor iedereen en voor mijzelf!


Proost op het nieuwe schooljaar!

Geen opmerkingen: