Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 27 december 2018

Van de Wandelkerel voor zijn zusje


Best Zusje,



Van de 365 dagen in het jaar heb jij er ongeveer 2 goede (in een schrikkeljaar misschien 3).
Dit is natuurlijk een geintje maar wees wel op je hoede.
Je hebt dit jaar best wat dingen meegemaakt.
En een aantal van die dingen hebben jou ook mentaal gekraakt.
Je bent dit jaar begonnen met een pittige vooropleiding.
En daardoor had je weinig tijd voor rust en afleiding.
Je was vaak moe en lag een groot deel van de dag in bed.
En daardoor miste je vaak een groot deel van de pret.
Gelukkig zag je zelf ook dat je het mentaal veel te druk had.
Met je werk en school er ook nog bij raakte je helemaal van het pad.
Dus heb je de moeilijke keuze moeten maken om met de opleiding te kappen.
En zo stap voor stap alles mentaal weer op te knappen.
Het enige wat de kerstman hierop kan zeggen is dat hij heel trots is.
En als de kerstman trots op je is, is dat niet mis.
Want dat betekent dat je cadeautjes van mij krijgt.
Ook al is het belangrijker dat hij het gedicht afkrijgt.
Maar daarvoor is de kerstman met zijn elf (in rolstoel) op pad gegaan.
En heeft hij voor jou heeeeeeeeeel erg zijn best gedaan.
Van de hema tot aan de xenos op zoek naar wat jij het liefste wou.
En als je de cadeaus open maakt wil ik dat je weet dat iedereen hier heel veel van je houd.


Met hele vriendelijke groeten,


De kerstman en zijn rolstoel elf.



En de cadeaus voor Dochterlief:


Geen opmerkingen: