Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 27 december 2018

Gedicht van Manlief voor mij


LIEVE LOUISE,


Wandelen is jouw lust en jou leven
Waarbij je de hectiek van de week een plekje kunt geven
Maar als jij dan loopt, bepakt en bezakt
Hoor jij steeds vaker: ken ik jou niet van “Heel Holland Bakt”?
Nee, ik zag haar lopen in Nijmegen naast Dionne Stax
Of zat jij in dat programma van Omroep Max?
En elke keer moet je hetzelfde verhaal weer verkopen
Ik was inderdaad één van die kanjers uit “Laat mij maar Lopen”
In augustus werden alle vier de afleveringen uitgezonden
En die heb jij (met je gezin) meermalen verslonden
En bij elke scene vulde jij wel wat aan,
Soms gepaard met een lach, maar ook vaak met een traan
In aflevering 2 stelde jij je helemaal open
En lieten jij en je naasten menig traantje lopen
Zo gaf jij aan als moeder tekort zijn geschoten
En dat jij heel veel mensen had buitengesloten
Het eerste werd door de Wandelkerel en Dochterlief als onzin benoemd
Zij hebben jouw optreden als moeder tijdens Manlief zijn ziekte zelfs geroemd
In mei gaat je met de Wandelkerel het avontuur van de Camino aan
Maar nu niet om dingen te verwerken, maar gewoon omdat je er heen wil gaan
Nu lijkt het net of je, naast het werk, alleen maar wandelingen maakt
Er zijn echter nog wel een aantal dingen, waarvan je hart op hol raakt
Zo zag jij het haken van een deken voor jouw man als een roeping
Nu vervloek je al een aantal maanden dat klereding
Volgens mijn laatste bronnen is echter de laatste bol wol op (gehaakt)
En kan het kleed toch voor de jaarwisseling worden vervolmaakt
Ook het maken van een bu-jo had bij jou prioriteit
Daar raak jij ook menig vrij uurtje in kwijt
Werken, creatief zijn en wandelen, dan ben ik wel compleet
Oh nee, er is nog één grote hobby die ik bijna vergeet
Want als je naar bed gaat, moet er altijd wat mee
En dan bedoel ik niet die knappe man van je, van een meter of twee
Jij kruipt onder de dekens met een boek in je hand
En leest net zo lang tot je toe bent aan dromenland
Daarom ben ik tot de volgende conclusie gekomen
Ik heb dan toch maar een boek meegenomen
Omdat jij nieuwe boeken van jouw lievelingsschrijvers direct confisqueert
Heb ik, puur uit mezelf, wat anders geprobeerd
Om toch een beetje in jouw straatje te blijven
Heb ik een naamgenoot van jou een boek laten schrijven
De andere twee cadeau’s zijn wel van jouw lijstje

De één van het web, de ander na een reisje

De Kerstman


En mijn cadeaus:


Geen opmerkingen: