Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 25 december 2018

Eerste Kerstdag

We brachten eerste Kerstdag lekker met zijn viertjes door. Met twee werkende kinderen, die beide in een branche werken waar feestdagen ook werkdagen zijn, was het fijn dat ze beide deze dag vrij waren.

We begonnen dan ook met een uitgebreide brunch, om een uur of elf. Daarna werd er wat omgelummeld en nog een gedicht geschreven door één gezinslid, natuurlijk wel met de Top2000 op de achtergrond. Toen alle cadeautjes onder de boom lagen, gingen we er even uit. We parkeerden de auto bij de schaapskooi in Havelte en liepen daar even rond. Omdat het erop leek dat het verharde pad een ronde maakte, waagden we gok. Helaas miste er een klein stukje verharding, maar met een beetje beleid en vereende krachten, lukte het om die anderhalve meter modder veilig over te steken. En zo keerden we schoon en met een frisse neus weer huiswaarts.




En toen was het tijd om cadeautjes uit te pakken. Dat doen we altijd met behulp van een spelletje. Dit keer pasten we de regels van een kennisquiz iets aan, zodat we zonder speelbord en pionnen konden spelen. En toen kon het feest beginnen.









Na afloop was iedereen blij met de gekregen waren en ook de gedichten waren weer geweldig, deze plaats ik later deze week ook nog hier.

We borrelden even met een lekker hapje en toen wilde Manlief graag even languit, zijn benen wilden rust. Dochterlief verdween een poosje naar boven, de Wandelkerel nam de bank in beslag en ik ging verder met mijn bu-jo. De bank beviel de Kerel zo goed dat zijn ogen dichtvielen, dat gebeurde trouwens ook bij Manlief. Lekker rustig dus voor mij.



's Avonds aten we ook weer met zijn viertjes, een beetje bijzonder, maar niet overdreven. We hadden knoflook-aardappels uit de over, kiprollade, beenham, sla, worteltjes, champignonroomsaus en honing-mosterdsaus. En als toetje natuurlijk ijs en slagroom.

Al met al een heerlijk dagje. Ik hoop dat we er deze vakantie nog een paar zo beleven.

Geen opmerkingen: