Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 22 maart 2012

Een slimme meid.......

Afgelopen weken is er op de basisschool van de schatjes een project gedraaid m.b.t. techniek. Allebei de kinderen kwamen elke dag erg enthousiast thuis over datgene wat ze hadden gedaan.

Vanavond was er kijkavond en ik ging samen met dochterlief naar school. Voor manlief was dit evenement nog iets te veel gevraagd en het Wandelmannetje moest naar de voetbaltraining. Uiteindelijk kwamen we in de klas van dochterlief terecht en het thema daar was verbindingen....



En dus stonden er bouwwerken van satéstokjes en kranten. Maar ook het favoriete tijdverdrijf van dochterlief kwam aan bod. Handwerken!!!


En juf was errug blij met dochterlief, want op het gebied van breien kan ze redelijk mee praten, maar op het gebied van haken en scoubidou is ze expert. En dus had ze de hoogste productie scoubidou-produkten gemaakt en stuurde juf de klasgenoten die vragen hadden over het haken door naar dochterlief, aangezien zij dat beter kon dan de juf.



En de zeehond was toch wel het toppunt van haar collectie. Voor veel kinderen in de klas van dochterlief is er een wereld open gegaan. Ook voor dochterlief..... Zij weet nu zeker dat handwerken behoort bij de "Top of the world!"

Geen opmerkingen: