Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 20 april 2024

52.451 Blauw, blauw, blauw

Ik probeer al tijden om het onderhanden werk en de UFO's (UnFinished Objects) te minimaliseren. Voor mij betekent dat dat ik probeer om maximaal één haakwerk, één Droomdeken, één naaimachinequiltproject, één handwerkquiltproject en één te naaien kledingstuk te hebben liggen. Dat ging heel lang heel goed. 

Het haakproject zijn de roze en witte blokken voor een Droomdeken, de Droomdeken is de Cobblestone, het naaimachineproject is de top van de 100 moderne quiltblokken en het handwerkproject is de Scandinivian Christmas. Al liggen er vast her en der, zwaar verstopt en genegeerd, nog wel wat UFO's te verstoffen... O, en de Dutch Dishes liggen er ook nog. Een kledingstuk ligt er op dit moment niet.

En ondanks alle goede voornemens kom ik dan soms iets tegen dat ik gewoon MOET maken.... Dat is nu dus het geval. Het is blauw en ik maakte een proeflapje. Dat proeflapje bleek dan toch weer net niet representatief voor het project, jammer maar helaas.






Het eindresultaat moet namelijk 45 bij 45 cm zijn, dus deze 50 is wel echt te royaal, uithalen dus. Ik kan niet wachten om het eindresultaat te laten zien, maar voor het zover is, moet ik dus eerst opnieuw beginnen....

Geen opmerkingen: