Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 29 april 2024

Het nuttige met het aangename verenigingen...

Kijk, dat ik een wandelaar ben en dat ik graag kilometers maak, zal geen verrassing zijn hier. Dat ik bij dat wandelen en kilometers maken mijzelf graag uitdaag, is volgens mij ook geen verrassing. Dat ik daarnaast ook graag van betekenis ben voor de maatschappij door vrijwilligerswerk te doen, denk aan de Droomdekens, heb ik ook wel bewezen. Als je dan de kans krijgt om jouw grootste hobby, wandelen, te combineren met jouw insteek om vrijwilligerswerk te doen, dan kun je niet anders dan "ja" zeggen. En zo gebeurde het dat ik vandaag op pad ging om een deel van de etappe Ruinen-Holtingerzand van het Drenthepad te voorzien van nieuwe markeringsbordjes. Ik mag mij vanaf nu etappebeheerder van deze dit deel van het Drenthepad noemen.

Het Drenthepad is het oudste LAW-pad van Nederland, ouder dan het veel bekendere Pieterpad. Op dit moment ondergaat het Drenthepad een herziening, waarbij de route in kilometers wordt uitgebreid, maar ook in etappes, van 18 naar 20 etappes. Nu staan er de komende periode in de bestaande etappes ook nog de nodige wijzigingen en aanpassingen te wachten en een deel daarvan mocht ik vandaag met coördinator Luc en zijn vrouw Wilma voorzien van gloednagelsplinternieuwe bordjes....

Ik had met Luc en Wilma afgesproken in Uffelte om vandaaruit per fiets de route na te lopen. En dat per fiets bracht mij gelijk al in gewetensnood. Ik heb een bloedhekel aan fietsen, een keer een ritje op en neer naar Meppel of een rondje met Manlief, prima! Maar fietsen naar Uffelte, per fiets de route nalopen en dan weer naar huis fietsen, de HEL!!! Aan de andere kant vind ik het dan weer van de zotte om voor die 11 km de fiets achterop de auto te zetten. Auto, 11 km, wtf!!! Nou ja, korte samenvatting, ik fietste naar Uffelte. Niet omdat ik fietsen leuk vind, maar omdat ik het belachelijk vind om voor die afstand de auto te pakken...

Het lukte om vandaag het bestaande deel van het Drenthepad te voorzien van nieuwe bordjes. Er is nog deel van de route dat aangepast gaat worden, maar dat is nu nog niet aan de orde. Voor nu hebben we alles spic en span in orde. Mocht er toch iets in orde zijn, meld dat dan hier!

Ik zal de route bij tijd en wijle controleren en mocht er inde tussentijd een melding komen over ontbrekende, onduidelijke of foutieve markering, dan ga ik mijn best doen om dat zo snel mogelijk op te lossen.







En nu zelf ook het Drenthepad uitlopen..... Gelukkig zitten er wat dat betreft geen eisen verbonden aan het zijn van etappebeheerder.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes