Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 1 januari 2024

Happy New Year!!!

Al vele jaren is de overgang van het oude naar het nieuwe jaar vergelijkbaar met de jaren ervoor. Dat geldt ook voor dit jaar. De laatste uren van het oude jaar gaan voorbij met de TOP2000 op de achtergrond en schoonzus en zwager in ons huis. Ook elk jaar sluiten er een willekeurig aantal kinderen aan, zowel voor als na twaalf uur.

Deze editie van Oud en Nieuw waren de Wandelkerel en nichtje N. in Groningen, Dochterlief en nichtje Y. verbleven in Huize Wandelen en meer en neefje M. kwam om een uur of 1 aanwaaien. Heerlijk dat de jeugd de vrijheid voelt om op hun eigen manier Oud en Nieuw te vieren. Al zoeken de uithuizigen ook zeker de verbinding. 
 
Er werd gebeld en geappt, met enthousiasme, onder invloed van... en met (bewust gemaakte) spelfouten. Die spelfouten zijn onderhand een familiegrap over de staat van (alcohol)bewustzijn. Het leukste is dan om te zien dat er in de ene groepsapp een bericht vol spelfouten wordt verstuurd en er in de andere groepsapp nog geen minuut later een bericht zonder spelfouten verschijnt...

Het ultieme Oud en Nieuwgevoel beleven we nog altijd aan de hand van de ouderwetse sterretjes. Ik zal even moeten gaan terug zoeken in het fotoarchief, maar ik denk dat ik in de loop der jaren een behoorlijke collectie sterretjesfoto's heb opgebouwd. En het leukste is dat Dochterlief en nichtje Y. ondertussen respectievelijk 22 en 24 zijn, maar dat ze nog steeds vol enthousiasme meewerken aan sterretjesfoto's. En ik natuurlijk ook..... Lekker spelen met sluitertijd en flitser.








En ook dit jaar werd er in de buurt volop vuurwerk afgestoken, dus maakte ik ook nog een aantal vuurwerkfoto's. Toch altijd weer leuk als het gelukt is om een paar mooie plaatjes te schieten!






Ik wens jullie voor 2024 een jaar waarin dromen uitkomen, waarin je jezelf uitdaagt en ziet wat goed gaat, waarin je fouten durft te maken en opnieuw probeert, waarin je jezelf  leert kennen en jezelf leert vergeven, waarin je geniet van de kleine dingen, maar vooral dat je je beste best doet en je je beste zelf leert zijn.

Kortom wees gelukkig in 2014!!!

Geen opmerkingen: