Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 13 januari 2024

52.437 Droomdekendag Zwolle

Vandaag was er voor de allerlaatste keer een Droomdekendag bij Aly in Zwolle. Daar gingen Dochterlief en ik dus heen. Omdat Dochterlief gister nog naar school moest en omdat ze morgen moet werken, ging ze met de trein op en neer vanuit Leeuwarden. Ik pikte haar dus op bij station Zwolle. Dat betekende wel dat we vrij vroeg op locatie waren, maar dat was gelukkig geen probleem. We zochten een plekje voor de naaimachines, maakten een praatje en gingen vervolgens aan de slag.

Dochterlief is nog steeds bezig met het doorquilten van een deken, ik ben na het afmaken van mijn uilenquilt toe aan een nieuw project. Ik begon dus met het snijden van stof, maar voor het zover was moest ik eerst de stof strijken......
 


En verder ben ik zo'n beetje de hele dag aan het strijken en snijden geweest. Ik moest nog wel even wat rekenwerk doen om de juiste hoeveelheid stroken in het juiste formaat te krijgen. Dat deed ik op het patroon, is mooi overzichtelijk.



Ik onderbrak mijn strijk- en snijwerk voor de lunch en voor de show-and-tell, was ook wel even goed voor mijn rug...












 

Werk in uitvoering, legoblokjes haken.....
 


Dochterlief zat ondertussen zo'n beetje de hele dag achter de naaimachine. Jammer genoeg moest ook zij achteruit naaien (uithalen), maar aan het einde van de dag had ze wel de hele deken doorgequilt. Het is nu nog een kwestie van de overtollige tussenvulling en de overtollige stof van de achterkant wegsnijden en dan de rand erlangs. 
 




 
Tot mijn grote vreugde was  de rand voor haar quilt al gesneden, dat ontdekten we nadat ik had aangeboden om die ook nog maar even te snijden. Ik was wel klaar met dat werk.

Ik heb nu alles gesneden klaar liggen om een volgende top te gaan maken, zelfs de tussenvulling en de achterkantstof heb ik er al bij uitgezocht. Nu nog weer iets met tijd.....






En nu maar afwachten of er iets gevonden wordt om weer met elkaar aan de slag te gaan om Droomdekens te maken, het zou toch heel jammer zijn als deze gezellige dagen verleden tijd zijn.

Geen opmerkingen: