Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 18 februari 2023

Hondsrug-Wandeltocht, Emmen

Na een weekend feesten werd er dit weekend weer gewandeld, Mams en ik gingen naar Emmen voor een wandeling van de FLAL. De dag begon wat aarzelend met druppels, die nooit echt regen werden.






Ik kan een heleboel gaan vertellen over de vele kilometers die we maakten, maar voor Mams en mij zaten er twee hoogtepunten in deze wandeltocht. Deze zorgden ervoor dat we lang onderweg waren vandaag.

Het eerste hoogtepunt was het onderduikershol bij Valthe. Hier waren vrijwilligers aanwezig om tekst en uitleg te geven over de situatie en de gebeurtenissen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Mams en ik bleven hier lang plakken.










Na het onderduikershol maakten we de nodige kilometers voor we weer in Emmen kwamen.












Eenmaal weer in Emmen werden we het Rensenpark ingestuurd. Dit park ligt op het voormalige terrein van het Dierenpark, middenin het centrum en hier wachtte hoogtepunt twee. Voor we daar waren genoten we van de creaties van China Lights, die ook bij daglicht de moeite van het bekijken waard waren.









Maar het echte hoogtepunt van het Rensenpark was wat ons betreft het voormalige giraffeverblijf. In de voormalige dierenverblijven is ruimte voor allerlei creatieve bedrijven en in het giraffeverblijf is een schildersclub gevestigd. Het eerste thema was/is Rembrandt en met een aantal schilders is de Nachtwacht van Rembrandt, inclusief de verwijderde zijkanten, op ware grootte nagemaakt.



Daarnaast waren er allerlei werken (in de stijl) van Rembrandt te bewonderen.



Ook is er al een start gemaakt met het volgende project: Van Gogh....



Ook hier brachten Mams en ik veel tijd door. Vanuit het giraffeverblijf liepen we nog even door het park en daarna was het nog een klein stukje naar de finish.







En met 25 kilometer in de benen vertrokken we weer naar huis.

Geen opmerkingen: