Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 25 december 2021

Gedicht van mij voor de Wandelkerel

Lieve Wandelkerel,

 

Jouw lootje wordt gevreesd door de medewerkers van de kerstman

want welke cadeaus te vragen daar heb je geen idee van

meestal blijft het hangen op onderbroeken, sokken of pennen

cadeaus waar de kerstman niet echt aan kan wennen

dat had de kerstman ook voor dit jaar verwacht

daarom waren al vroeg in het jaar de nodige cadeaus bedacht

en niet alleen bedacht maar ook al gekocht

het hele internet werd afgezocht

want door lockdowns en ander coronagedonder

kan de kerstman niet meer zonder

maar goed ik dwaal af van wat ik uit wil leggen

want wat ik eigenlijk wil zeggen

is dat ik niet gerekend had op jouw grote wens dit jaar

en dus lag alles voor de inhoud van dit pakje al klaar

dus helaas is de kerstman geen Ajax-Bob Marley-shirt gaan halen

maar die kun je nu vast wel zelf betalen

want het leven in Arnhem wordt voor jou steeds completer

naast school en vrienden, veel meer activiteiten, en das een stuk beter

een andere kamer, groter en met balkon

een studentenvereniging waar je een biertje drinken kon

met dat biertje drinken komt het straks vast wel weer goed

zeker als je dat dan met je voetbalmaten doet

want ook het voetballen pak je in Arnhem weer op

en dat vinden je vader en moeder helemaal top

lekker buiten achter de bal aan gaan

en dan is er ook nog een baan

niet meer lenen, dus geen schuld, maar salaris

weer een hoofdstuk om op te nemen in jouw memoires

want je maakt wat mee tijdens het bezorgen van boodschappen op de fiets

door regen, wind, storm, het doet jou helemaal niets

gelukkig is het natuurlijk niet altijd “slecht” weer

en fiets je ook regelmatig in het zonnetje op neer

en dan bezorg je niet alleen overdag de mensen hun boodschappen

ook in het donker moet je regelmatig op de fiets stappen

dat in het donker op de fiets stappen doe je overigens niet alleen daar

ook in Nijeveen staat je fiets (of een auto) regelmatig klaar

bijna elke zaterdagavond ga je met vrienden op pad

niet naar een keet, kroeg of stad

maar gewoon lekker bij iemand thuis een drankje drinken

samen genieten en vervolgens zondag ik weet niet hoe lang in je bed liggen stinken

het hoort allemaal bij het leven van een student

blijf daar vooral van genieten vent

dan over de inhoud van dit pakje, het is niet compleet

maar voor oud en nieuw wel, dan ga je goed gekleed

in een lekkere jas, voorzien van fluorescerende elementen

dus minder kans op verkeersaccidenten

fietsend door Arnhem en Nijeveen

veilig en lekker warm overal heen

dat van oud en nieuw heeft de kerstman besproken met zijn assistent

bij jou beter als je moeder bekend

ze doet het met plezier heeft ze toegegeven

dus leef lekker verder en geniet van het studentenleven

 

groei, leef, geniet, faal, maak fouten, val, sta weer op en drink

eet, loop, ren, luier, leer, kom thuis, ga weer weg en klink

 

Love You!

 

De kerstman,

alias je moeder

 

En ook de Wandelkerel kreeg de nodige cadeaus:

 



Geen opmerkingen: