Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 25 december 2021

Gedicht van Manlief voor mij

 

LIEVE LOUISE

 

Toen jij in april 1993 Manlief zijn eerste zoen hebt gegeven

Had je nog geen idee wat dat zou betekenen voor de rest van jouw leven

Want hoewel er weinig mensen waren die dachten dat het zou slagen

Besloten jullie toch om het er samen op te wagen

En door de brand in het ouderlijk huis van toen

Besloten jullie dat zelfs al in 1994 te doen

En na een paar jaar aan de Polderstraat te hebben doorgebracht

Werd er serieus over het kopen van een huis nagedacht

Beiden een leuke baan en dus een goede basis om te lenen

Dus werd er geld gestoken in een bak stenen

Aan een anders straat werd een huis naar jullie hart gevonden

En niet veel later werden ook al de huwelijkskaarten verzonden

Nadat het huis bijna volledig naar jullie zin was ingericht

Werd er ook maar vlot een gezin gesticht

Eerst een zoon die in de zomer werd geboren

En anderhalf jaar later een dochter die zich letterlijk veel zou laten horen

Het huis werd te klein en er moest wat aangebouwd worden door anderen

En onder tijd besloot jij ook nog van baan te veranderen

Zo werd er door jullie met twee kleine kinderen in een caravan gebivakkeerd

Terwijl er door jou ook nog voor lerares werd gestudeerd

Uiteindelijk het huis en de studie goed afgerond

Zodat je aan het begin van een nieuwe fase in jouw leven stond

En toen gooide die vent van je alles overhoop

Doordat een klote ziekte zijn lichaam  in sloop

Hierdoor is jou leven heel anders gaan verlopen dan hoe je zou willen

En heb je vast wel eens de neiging om flink van je af te gillen

Toch ben ik heel trots hoe jij nu in het leven staat

En ondanks alle ellende je gezin niet in de steek laat

En nu beide kinderen het huis doordeweeks verlaten

Lijkt het wel of jij en Manlief meer samen praten

Jullie toekomstbeeld zie ik daarom positief

Want volgens mij vinden jullie elkaar nog steeds lief

Ik heb daarom iets gekocht en met plezier afgerekend voor Kerstmis

Omdat ik zeker weet dat dit voor jouw en je man van toepassing is

 

 

JOUW KERSTMAN

 

En ik kreeg deze cadeaus:
 

Na ruim 25 jaar blijkt Manlief toch een romantisch kantje te hebben.
Ik ben er blij mee!
 

Geen opmerkingen: