Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 5 januari 2019

(G)Oude(n) Tijden

Als regelmatige lezer van dit blog zal bekend zijn dat in ons gezin voetbal een grote rol speelt, met de Wandelkerel als actieve speler en Manlief als actieve kijker in de hoofdrol. Maar voordat ik met dit blog begon, was Manlief ook een (zeer) actieve speler. Hij speelde maar liefst 20 jaar in het vlaggenschip van de plaatselijke FC en daarna nog 5 jaar in het tweede. Daarna moest hij noodgedwongen stoppen door zijn ziekte, maar na een paar jaar op non-actief is hij nu weer actief als coach bij de Wandelkerel en als lid van de sponsorcommissie. Wel is hij al die jaren lid gebleven.

In de jaren dat Manlief in het eerste speelde wisten zij drie jaar achter elkaar te promoveren, het vierde jaar promotie ging net aan hun neus voorbij, de laatste wedstrijd verloren op penalty's. Nu is het zo dat de vereniging dit jaar 50 jaar bestaat en als opwarmertje daarvoor werd er een wedstrijd gespeeld tussen de "gouden generatie" en het huidige eerste. Over de uitslag zullen we het niet hebben, maar de lol die de "oude" mannen hadden is niet te evenaren. En hoewel Manlief niet meedeed met de wedstrijd was hij er wel bij als coach. Genieten!!!




Na de wedstrijd begaven we ons naar de kantine. Er werd bijgekletst, gelachen en gedronken. Tijdens het officiële gedeelte werden eerst de mannen van het eerste uur gehuldigd, zij waren er al vanaf de oprichting bij, dus 50 jaar lid. Daarna was het de beurt aan Manlief, samen met een clubgenoot, beide 40 jaar lid van de vereniging. Hij kreeg een mooie toespraak en een enorme bos bloemen en omdat Manlief, net als de vereniging in 2019 50 jaar wordt, was de eerste proefdruk van de jubileumgids, voor hem. Deze jubileumgids was voor deze gelegenheid wel voorzien van een aangepast omslag, met foto's van Manlief en een hele jonge Wandelkerel. Wat een prachtig gebaar.


Na twee uur kantine hield het voor Manlief op en gingen we weer naar huis. En daar staan de bloemen nu te pronken. En net als vroeger waren de bloemen voor mij. En dat betekent dat sommige dingen nooit veranderen, want ik kreeg de afgelopen jaren alleen bloemen als Manlief deze kreeg vanwege een bijzondere gebeurtenis bij de voetbal. Maar net als toen zal ik er nu ook van genieten!!!


1 opmerking:

gerdiewandelt zei

Wat leuk om te lezen. Mijn broertje speelde gisteren mee met de huidige selectie maar heeft ooit ook eens met Arjan ( en anderen van de gouden tijden) gevoetbald. Ik denk alleen dat m'n broertje toen zelf nog 17 / 18 was.....Hij heeft altijd wel veel van Arjan geleerd en hij heeft ook vertrouwen in Gert Jan als voetballer ;)