Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 25 december 2016

Van Manlief voor Dochterlief


Lieve Meid,

Heel veel mensen zitten met de Kerst met de handen in het haar
Want wat moeten ze vragen, hoe duur en waar
Bij jou is dat probleem zeker niet aanwezig
Want volgens mij ben jij al vanaf januari met je verlanglijstje bezig
Na jouw verjaardag vervalt dan nog wat
Maar met een uitgebreid lijstje kon ik met een gerust hart op pad
Hieruit bleek dat ik vele dingen uit de winkel kon pakken
Als het maar te maken had met koken of bakken
Want voor je 15e verjaardag werd je met een keukenmachine verrast
Maar je wilt niet weten wat er in de keuken nog allemaal bij past
Uiteraard heb je ingrediënten nodig om van alles te maken
En wel goede spullen, zodat we niet hoeven te braken
Hiervoor hoefde ik echter niet op pad
Aangezien je hiervoor altijd je vaders portefeuille jat
Die goedzak hoopt daarmee van al jouw lekkers te profiteren
Maar in plaats daarvan weet jij hem telkens op een pak slaag te trakteren
En ook al is de door jouw gebruikte kussenbal dan zacht
Jouw pappie huilt dan stiekem terwijl jij lacht
Ik stel dan ook voor om hem na elk pak slaag te verblijden met een dikke zoen
Zodat je nog vaker een greep uit zijn portemonnee kan doen
Bijna alle cadeau’s voor jou hebben met bakken en koken te maken
Maar dat is niet het enige wat jouw hart kan raken
Dit jaar ben je begonnen met musicallessen, met onder andere zang en dans
En dat is niet toevallig, want hier zie jij in de toekomst een kans
In musicals optreden is jouw ideaal
En als je daarmee ook nog rijkt kunt worden, dan helemaal!
Daarnaast fluit je bijna elke week bij de hockey, zowel in de zaal als op het veld
Ook dit is puur als hobby, want hiervoor krijg je geen geld
Maar dat je de baas kan spelen over 22 andere meiden
Dat zijn voor jou natuurlijk fantastische tijden
Over één karaktereigenschap en/of hobby van jou heb ik het nog niet gehad
En dat is LUI wezen, moe zijn  en niks doen, in bed, op de bank of in bad
Want het niks doen en uitstellen van dingen heb jij tot een kunst verheven
Op een schaal van 1 tot 10 moet je hier een 11 geven
Om het lui zijn (en slapen) nog te perfectioneren
Moet je het cadeau bij dit gedicht maar eens proberen
Ik hoop dat de kleur en het patroontje jouw aanstaat
Maar ik ben overtuigd dat jij hiermee zo in de LUI-stand gaat!


DE KERSTMAN

Geen opmerkingen: