Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 25 december 2016

Van de Wandelkerel voor Manlief


Manlief, ja dat is me d’r een.
Sterk in z’n armen maar niet in z’n been.
Vriendelijk, aardig en niks aan de hand.
Maar ook ijdel, een zak en heel irritant.
Hij vindt ook dat hij heel goed kan zingen.
En dan houdt hij ook z’n bek niet, zelfs al we hem dwingen.
Want iedereen in huize Wandelen en meer wordt gek van zijn gebrul.
En dan vinden ze hem ook allemaal een grote …......
Dat soort woorden mag de kerstman helaas niet zeggen.
En ik gok dat ik dat ook niet hoef uit te leggen.
Maar jij gebruikt die woorden veel te vaak.
En dat vindt de kerstman een hele slechte zaak.
Want met zulke taal kun je het je kinderen ook niet kwalijk nemen.
Dat ze elke keer het nationale boek van scheldwoorden doornemen.
En je vrouw is er soms ook een beetje klaar mee.
Want het enige moment dat je echt moeite doet is op de wc.
En je dochter wordt soms ook gek van jou.
En dat is niet slim want geeft ze jou heel veel au.
Maar bekijk het positief er is 1 iemand die altijd heel erg van je houdt.















Oh dacht je je zoon, nee ik bedoel dat wezen dat altijd miauwt.
Geintje hoor, je familie zou ondanks alles niet zonder je kunnen.
En als ze het konden zouden ze je alles op de wereld gunnen.
Dus wenst de kerstman jou nu een hele fijne kerst.
En om niet te vergeten een heel gelukkig nieuw jaar.




De kerstadolescent.


Geen opmerkingen: