Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 5 december 2016

Meester Wandelkerel

Dit schooljaar is de Wandelkerel begonnen aan de opleiding pedagogisch werk. Hij wil de opleiding Onderwijsassistent gaan doen en vervolgens naar de pabo. Hij heeft dus nog een lange weg te gaan, maar hij heeft het enorm naar zijn zin. En daar draagt de stage zeker aan bij.

Elke woensdag loopt hij stage op een basisschool in groep 5. Maar voor maandag 5 december werd er een uitzondering gemaakt. Vanuit de opleiding werd gezegd dat de leerlingen deze dag ook naar hun stageadres mochten. Dat liet de Wandelkerel zich geen twee keer zeggen. Het betekende wel dat hij mee moest doen aan het lootjes trekken en dus ook een gedicht en een surprise moest maken. dat gedicht was geen probleem, maar surprises (knutselen) zijn niet zijn sterkste punt.

Gelukkig voor hem mocht hij een jongen verblijden die van voetbal houdt. Dus een stadion behoorde tot de mogelijkheden. Hij won advies in bij zijn zusje en ging aan de slag.



Hulp uit onverwachte hoek.

Tja, als je niet weet voor welke club de jongeman is, neem je geen risico!!!






Het is de beste surprise ooit gemaakt door de Wandelkerel!!!!! En de klas vond het ook geweldig.

Geen opmerkingen: