Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 22 augustus 2013

52.60 Vakantiewerk

Ook in de vakantie ben ik heerlijk aan het handwerken geweest. Niet op regelmatige basis, maar uiteindelijk heb ik nog best wel wat gedaan.

Het begon met het afwerken van de 4Daagse mascottes op de 4Daagsecamping. Helaas heb ik er daar maar twee af kunnen maken, maar die hebben wel beide een nieuwe eigenaar gevonden.

Toen we terugkwamen uit Nijmegen heb ik een jurk gemaakt voor Dochterlief. Ze blijft maar groeien en een aantal jurken hadden meer de lengte van een hemd gekregen aan haar lijf. Het patroon nam ik over een oude jurk die ik verlengde tot de goede lengte. En zo kon er een nieuwe jurk mee op vakantie.




Tijdens de vakantie had ik wat kleine handwerkjes bij me die niet te veel ruimte in beslag nemen. Een blik met haakspullen en de Scandinivian Christmas quilt. Ik maakte eerst de overgebleven 4Daagse poppetjes af, die kunnen volgend jaar mee en in de loop van het jaar zal ik de voorraad verder aanvullen. Ook haakte ik een paar Granny's. Dat is een meer-jaren-project. Af en toe een Granny levert uiteindelijk toch ook een complete deken op.



Ook de Scandinivian Christmas heeft (een beetje) aandacht gekregen. Ik heb een paar details geborduurd. Ach, voor kerst zal hij wel af zijn, maar welk jaar????



Geen opmerkingen: