Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 13 februari 2014

Klaar!!!!!!

Ze is er klaar voor. Ja, of klaar mee. Dat is maar net hoe je het bekijkt. Wat? Nou school. Dochterlief is klaar voor de middelbare school. En de basisschool is ze klaar mee. Ze wil verder. En dat gebeurt niet. De stof op school bestaat uit herhaling, herhaling en herhaling, de Cito doen ze niet aan mee en met de musical zijn ze nog niet begonnen. En dus is ze er klaar mee!

We hopen dat er snel wordt begonnen met de musical. Zodat er weer iets nieuws is op school en Dochterlief weer wat gemotiveerder naar school gaat. En verder kunnen we niet zoveel zeggen, want haar rapport ziet er goed uit.





En dus houden we haar voor dat ze nog even moet genieten. Genieten van het niets moeten. Maar dat is lastig als je zo graag wil leren.........

Geen opmerkingen: