Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 27 februari 2014

Dagje uit...

Gisteravond lag ik op tijd in mijn bedje. Ten eerste omdat ik simpelweg moe was van 4 uur autorijden en de indrukken van die fantastische musical, maar ook omdat ik vandaag een afspraak had met Wandelmams voor een dagje uit. We hadden goedkope treinkaartjes gescoord en daarom stapten we net na 9 uur in de trein naar Amsterdam.

Het eerste deel van de reis was retedruk. We stonden opgepropt op het balkon, tegen elkaar aan te hangen, omringd door pubers die op weg waren naar Almere naar de Primark. Maar het tweede deel van de reis konden we zitten. Dat reist een stuk aangenamer.

Eenmaal in Amsterdam bezochten we eerst onze favoriete quiltwinkel.



Daarna pakten we de tram naar de Albert Cuijp. Helaas regende het en bleef het regenen, dat drukte de pret enigszins. Maar we lieten ons niet kisten. Ik scoorde wat lapjes, we doken een cafeetje in en daarna weer de tram in.


Het bleef regenachtig en daarom leek een bezoek aan de bloemenmarkt ons wel gepast. We konden wel wat fleur gebruiken....




We dwaalden nog wat over natte grachten, bezochten de Bijenkorf, kwamen weer buiten op een droge Dam. En toen was het tijd om de trein weer op te zoeken. Gelukkig was de trein minder druk dan vanmorgen en konden we dus de hele reis zitten. Moe maar voldaan kwamen we weer thuis.





Geen opmerkingen: