Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 oktober 2013

52.69 Verandering van plannen....

Hoewel ik vorige week al voorbereidingen had getroffen voor de creatieve bezigheden van deze week, veranderden de plannen direct na één telefoontje. We kregen namelijk het bericht dat onze nieuwe bank deze week geleverd zou worden in plaats van de tweede helft van november. Nu vonden we dat geen probleem, want het oude exemplaar was behoorlijk doorgezakt en versleten.

Het gevolg was dat de krukjes/poefjes vervolgens wel erg afstaken tegen de mooie nieuwe stof van de bank. Want de vlekken waren niet meer te verwijderen en ondertussen verkleurd naar zwart.



Al met al ergerde ik me dus suf aan die krukjes, die zo afstaken bij de nieuwe bank. En dus moest ik aan het werk om nieuwe hoezen te maken voor de krukjes. We besloten te gaan voor stoer, dus werd het spijkerstof. En zo ging ik aan de gang.


Uit allerlei stukken jeansstof, die nog in de kast lagen, sneed ik stroken van 7 cm breed.


Uit die stroken knipte ik stukken van verschillende lengte die ik aan elkaar zette tot er een strook ontstond van ongeveer 1 meter lang.




Deze stroken zette ik aan elkaar, zodat er een lap ontstond van stroken van 5 cm breed en vervolgens streek ik de naden keurig ieder een kant op. Zo bleef er een bonte lap jeansstof over.  De zijkanten van de poefjes maakte ik van effen stukken overgebleven jeans. Ik was bang dat de poefjes anders te druk zouden worden. Voor ik een foto kon maken van het eindresultaat moest ik eerst een rondslingerend boek verwijderen....




Maar ik ben erg tevreden met het eindresultaat en dat geldt ook voor mijn huisgenoten.

Geen opmerkingen: