Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 8 februari 2013

Over kleine meisjes die groot worden......

Het begint al met kleine meisjes. Want laten we eerlijk zijn, als je 11 bent, ben je geen klein meisje meer. Behalve in ogen van je ouders waarschijnlijk. En die ouders doen hun best om met je mee te groeien. Hoewel die groei voor ouders waarschijnlijk niet bij te benen is.

Maar deze keer had ik het zien aankomen. Echt waar!!!! Wat ik had zien aankomen? De veranderende kledingkeuze van dochterlief. Tot nu toe droeg ze alleen maar rokjes. Ze had 2 broeken. Een pyamabroek en een joggingbroek. Maar dit hockeyseizoen speelt ze voornamelijk met meisjes die een jaar ouder zijn en één of twee klassen hoger zitten dan zij. En na wedstrijden gaat de gewone kleding aan en die wijkt erg af van het rokjesgehalte van dochterlief.

Het gevolg was dat we samen gingen shoppen! Op zoek naar een spijkerbroek. Nou die werd gevonden. En op een nieuwe broek hoort een leuk shirt. En ook dat was zo voor elkaar. En toen liep dat kleine meisje tegen een serieus, vet, cool jasje aan. En dat jasje matchte, serieus, perfect bij de rest van haar outfit. En bij een groot deel van de inhoud van haar kledingkast. Dus haar nieuwe look was strak in orde.


Maar ja, het verschil zit hem in de details en aangezien dit meisje zich grotendeels wil aanpassen aan de grote meute, maar toch ook een uniek persoontje wil zijn, bedachten we dat ze bij deze outfit nieuwe sneakers nodig had (gelukkig voor mij waren ze in de aanbieding). En op verzoek van ons meisje kocht er ik andere veters bij, waarvan er één werd gebruikt. Twee dezelfde veters is SAAI!!!!!!


En van haar eigen, bij elkaar gespaarde zakgeld, kocht ze bijpassende oorbellen. Tijdens de modeshow voor haar vader kwam oma (Wandelmams) binnen lopen en die vond het niet leuk dat het jasje te klein was voor haar. Pure jaloezie natuurlijk....


Het mooiste compliment over haar nieuwe outfit kwam van haar broer. Hij vond haar een `Een vette chick!!!!`

Geen opmerkingen: