Vandaag deed ik mijn eerste onderhoud aan het Westerborkpad. Dat deed ik niet alleen, ik ging op pad met twee onderhoudscollega's, ook wel veldmedewerkers genoemd. Omdat de route van het Westerborkpad is/wordt vernieuwd/aangepast, moesten we niet alleen de markering controleren, maar ook de nieuwe kaarten en de nieuwe routebeschrijving, zodat er straks een mooie nieuwe editie van het boekje gemaakt kan worden.
We hadden afgesproken bij station Hoogeveen en we waren dan Gert Jan, Harma en ik. Toen we elkaar gevonden hadden bij het station, stapten we in een auto en reden we naar Echten, vanaf daar zouden we vandaag alles controleren.
Dit stukje was niet zo moeilijk.......
Al direct bij het eerste paaltje miste een markering. Dat hebben we nu opgelost met een sticker, maar er moet nog een bordje op binnenkort. Gert Jan maakte een aantekening op zijn telefoon om dat later te doen.
Regelmatig stonden we stil om stickers te plakken, kaarten bij te werken en beschrijvingen aan te passen. Bij binnenkomst in Hoogeveen dreigde er regen, een mooi moment voor een pauze op een bankje onder een paraplu. Gert Jan had wat lekker meegenomen voor onderweg en zo zaten knusjes met zijn drieën onder twee paraplu's. Gelukkig was het een buitje van korte duur, dus toen de koek op was, konden we weer verder.
In Hoogeveen zelf moesten er ook stickers verwijderd worden, dat is dan weer een heel andere klus. Gelukkig had ik ervaren markeerders bij mij, zij hadden zelf een schraper in de standaarduitrusting voor dit soort gevallen. Gelukkig maar, want in het centrum viel er genoeg te verwijderen.
Ons was ook gevraagd om nog wat foto's te nemen die eventueel gebruikt kunnen worden in de nieuwe gids, ook dat hoort bij het werk van een veldmedewerker. In het centrum plakte ik mijn eerste Westerborkpadsticker, toch een hele eer om dat te mogen doen.
We namen nog even een break bij een horecagelegenheid, vooral omdat ik onmeunig nodig naar het toilet moest, maar natuurlijk ook omdat een bakkie er altijd ingaat.
Na flink wat uren kwamen we weer uit bij het station, het nalopen van zo'n route kost toch altijd meer tijd dan je verwacht. Maar wat was het een leuk om te doen. Nu maar weer zien wanneer we een ander deel van de route gaan nalopen.





















Geen opmerkingen:
Een reactie posten