Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 10 juni 2023

Scheperwandeltocht Ruinen

Het zit niet bepaald mee met de wandeltraining van de Wandelkerel. Kon hij vorige week niet mee vanwege een voetbalwedstrijd, deze week was hij ziek. We zouden samen de 40 km van de Sallandse Heuveltocht gaan lopen, maar nu hij niet meeging besloot ik om naar Ruinen te gaan voor 25 km. Minder reistijd en minder afstand leek mij gezien de verwachte warmte helemaal prima.

Toen ik de startlocatie binnenliep, struikelde ik over Ate. Hij had zich aangemeld voor de 15 km, maar hij besloot om met mij mee te gaan op de 25 km. Gezellig! We kletsten ook nog even met Tine voor we konden starten en toen mochten we los.

We verlieten Ruinen en na een stuk verharde ondergrond werden we een prachtig graspad opgestuurd. Sowieso was het hele eerste stuk een deel van de omgeving van Ruinen waar ik nog niet eerder geweest was. Ik blijf dat leuk vinden, vrij dicht bij huis nieuwe plekken ontdekken. Na het graspad volgde bos en voor we het wisten waren we bij de eerste rust, het Boshuys.


Ate en ik waren zo druk aan het praten, dat ik amper foto's had gemaakt. Ik besloot dus om daar tijdens het tweede deel van onze wandeling wat meer aandacht aan te besteden.

Dat tweede deel van de wandeling ging voornamelijk door het bos, dat was heerlijk, want de temperatuur begon behoorlijk op te lopen, dus de schaduw was van harte welkom. We slingerden heen en weer en uiteindelijk kwamen bij de tweede rust, echt een fantastisch punt: De Luie Tuinman!

We keken onze ogen uit naar alle planten en we vonden het jammer dat de situatie er niet naar was om de tuinen te bezoeken. Wel wist Ate nog de naam van een prachtige plant te achterhalen, het zal mij niet verbazen als die binnenkort in zijn eigen tuin prijkt.







Ate trakteerde op een bakkie met wat lekkers en we zaten heerlijk op het ontzettend leuke terras. 

Toen alles op was, begonnen we aan de laatste loodjes, terug naar Ruinen. Hoewel, de laatste loodjes, we moesten nog best wel een stukkie. Dat stukkie bracht ons naar de schaapskooi van Ruinen aan de rand van het Dwingelderveld en vervolgens via Engeland weer terug naar Ruinen.
 
Tine maakte nog even een foto van ons....
 









Om nog even bij te komen van de warmte, genoten we nog van een koud drankje voor we weer naar huis gingen. Ondanks de warmte heb ik heerlijk gewandeld.


Geen opmerkingen: