Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 14 mei 2022

Van hot naar her.......

Vandaag stond er geen wandeling op het programma, toch heb ik veel kilometers afgelegd vandaag en deze keer gelukkig niet te voet, want daar waren de afstanden toch net te groot voor. Hoewel, ik begon de dag met Mams in Zwolle op de Handwerkbeurs. Zwolle is nog wel te belopen, maar dan moet je geen andere dingen op het programma hebben staan......

Ik was wel benieuwd hoe het zou zijn om weer een evenement als dit te bezoeken en hoe de mensen zich zouden gedragen. Eenmaal de IJsselhallen binnen werden we een andere kant opgestuurd dan voorgaande jaren, toen we de hal waar de beurs nu werd gehouden, werd ons snel duidelijk waarom, deze hal was een stuk kleiner, de beurs zou dus ook wel een stuk kleiner zijn.

We besloten om, net als altijd achterin te beginnen. We zwierven heen en weer, maakten her en der een praatje, bekeken de dingen die we leuk en/of interessant vonden, genoten van het sfeertje en verbaasden ons over het feit dat het niet zo druk was.

Uiteindelijk deden we ook een aankoop, materiaal voor gehaakte lampionnetjes, het wordt nu eindelijk mooi weer, dus kan kunnen we maar beter ook zorgen voor sfeerverlichting voor buiten toch? Nu de uitvoering nog........
 

Nadat we zo'n beetje de hele beurs hadden bekeken was het tijd voor een workshop: dubbelzijdig Tunisch haken.

Even lekker zitten en wat freubelen. Het haken was leuk om te doen en biedt zeker mogelijkheden voor mooie projecten, zeker kleurige projecten. Maar of en wanneer dat wat gaat worden.....
 



 
Na de workshop waren we eigenlijk wel klaar met de beurs, daarom besloten we om buiten in het zonnetje onze lunch te eten. Daarna stapten we in de auto richting huis. Onderweg bedachten we dat we eigenlijk wel meer lampionnetjes wilden, maar dan hadden we meer materiaal nodig, we maakten dus een tussenstop in Staphorst, bij een grote winkelketen die bekend staat om het feit dat ze heel veel verkopen voor een kleine prijs. Daar vonden we iets wat lijkt op wat we al hadden. Maar eens zien of het gaat lukken om hier ook lampionnetjes van te haken.
 

 
Daarna ging de reis verder naar huis. Hier kon ik even een uurtje zitten voor ik verder mocht reizen, deze keer naar Leeuwarden, waar Dochterlief meedeed aan een danswedstrijd. Dochterlief had vooraf alles keurig geregeld voor Manlief, zodat hij, met rolstoel aanwezig kon zijn.
 
Het was de eerste keer dat ze een danswedstrijd had en het team had niet echt goed kunnen oefenen, omdat er elke keer weer meiden afhaakten, dus vandaag was het meedoen al de overwinning. En het allerbelangrijkste, Dochterlief heeft genoten.



En na dit bezoek aan Leeuwarden ging het weer huiswaarts voor een avondje Eurovisie Songfestival. Het was met recht een dag waar ik van hot naar her ben gegaan.....


Geen opmerkingen: