Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 14 mei 2022

52.386 De basis

Elke maand laat ik zien hoe mijn bu-jo van deze maand eruit ziet, maar voor ik het "mooie" kan doen, zit er al heel wat werk in mijn bu-jo. Het origineel is namelijk blanco, op de bullets na.

Ik maak zelf de complete indeling van de weken, oftewel de basis. Ik begin altijd met de bladzijdes nummeren.


Dan zijn er nog wat vaste onderdelen die ingevuld moeten worden. Bijvoorbeeld de jaarkalender en de legenda.


 
 
Ook zet ik met potlood bovenaan de bladzijde wat er op die bladzijde moet komen, zodat ik minder snel fouten maak. En dan begint het grote werk, de indeling van de weken uitzetten.

De eerste week van mijn nieuwe bu-jo.

Nou ja, en dat dan nog 51 keer.......

Geen opmerkingen: