Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 21 maart 2015

Lekker eten

Na de overlevingsfase van de afgelopen jaren, kwam het besef dat we ons eetpatroon moesten aanpassen. En daar zaten geen hoogdravende idealen achter, het was puur een financiële kwestie. De manier waarop wij aten, was ingegeven door de waan van de dag. Allebei laat thuis betekende snel naar de supermarkt om gemaksfood te halen. Dus kant en klaar en vooral snel op je bord. Maar laten we eerlijk zijn, gemaksfood is veel duurder dan het eten waar je zelf nog wat aan moet doen.

En daarom deed het weekmenu zijn intrede in huize "Wandelen en meer". Op vrijdagmorgen maken Manlief en ik een weekmenu, waarbij we rekening houden met sportactiviteiten, avonden waarop ik weg ben of weg moet en dan proberen we om een menu samen stellen dat lekker, voedzaam, makkelijk te bereiden en goedkoop is. Daarbij raadplegen we de folder van de plaatselijke supermarkt en bekijken we wat er nog in de vriezer zit.

Maar ondertussen gaat het verder. Er zijn redelijk concrete plannen om een moesstrook aan te leggen in te tuin en we zijn tot de conclusie gekomen dat de meest kant-en-klaar-producten minder lekker zijn dan fris-fruitig-en-vers.

En daarom maakte Dochterlief afgelopen week zelf mueslirepen. Het recept vonden we hier, bij Madame Zsazsa. Overigens is haar blog ook een grote inspiratie voor mijn moestuinaspiraties.

We vervingen de dadels en abrikozen door Tutti Frutti en Dochterlief goochelde wat met de hoeveelheden honing en pindakaas, maar het eindresultaat was niet te versmaden. En het mooiste aan dit recept, met een paar happen is de trek weer gestild. Hier foto's van het een succesnummer.




 

Geen opmerkingen: