Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 6 juli 2014

KlaverbladWandeltocht Uffelte

Na een korte nacht in verband met een wedstrijd van het Nederlands elftal, werden de Wandelkerel en ik om half 9 opgehaald door Wandelmams.Omdat de wedstrijd voor Oranje succesvol was verlopen. besloot de Wandelkerel om in zijn oranjeshirt te lopen, dus geen vertrouwd blauw voor hem.

Na een snelle inschrijving en voor mij een snel bezoek aan het toilet vertrokken we om 9 uur voor de 20 km van vandaag. De eerste route voor ons is Rheebruggen. In de afgelopen jaren hebben we alle (deel)routes van het Klaverblad al eens gelopen, zo ook Rheebruggen. Maar dit jaar is de route omgedraaid ten opzichte van voorgaande jaren. En dat is toch wel prettig. Zo krijgen we weer een ander beeld van de omgeving.

Na een kort stukje door Uffelte belanden we al snel in het bos. Gelukkig is het niet zo benauwd als gisteren, ook al schijnt de zon nu volop. Het is dan ook genieten.







Onderweg hadden we het voornamelijk over de route. Zo'n omgedraaide route roept toch ook weer vragen op. "Op deze route zit toch dat strandje?" "Ehhh, strandje. Hier?" "Nou ja, strandje. Een zwemplek bij een mini-stuw." "O ja, die stuw komt me wel bekend voor." En dan de Wandelkerel: "Mam, oma, zullen we gewoon doorlopen, dan komen we er vanzelf wel achter!!!" Tja en dan zijn wij ook weer uitgepraat, want hij heeft volkomen gelijk. En wij ook trouwens, want we kwamen inderdaad langs het strandje en de stuw.



En vanaf dat punt was het nog een klein stukje naar startlocatie herberg de Roskam. En zo hadden we de eerste 10 km van vandaag er op zitten. Omdat het ondertussen 11 uur was wilden Mams en ik wel een kop soep. Die boden we de Wandelkerel ook aan, maar hij had andere plannen. Van voorgaande jaren kon hij zich de appeltaart nog herinneren en die staat vele malen hoger op zijn prioriteitenlijst dan een kop soep. En dus bestelde Wandelmams twee koppen soep en een stuk appeltaart met slagroom.

Net zoals gisteren werd er voor vandaag ook regen voorspeld in de loop van de middag en dus hielden we de rust kort. Onze tweede route betrof het Binnenveld. en ook die route was vernieuwd. En daarom was de traditionele Klaverbladtocht een hele nieuwe tocht deze keer. De route Binnenveld stuurde ons over smalle bospaadjes. tot groot verdriet van Wandelmams. Zij is toch meer een asfaltwandelaar. Maar desondanks genoot zij van de mooie omgeving, waar we naast bos ook nog andere dingen tegenkwamen.










De rust en controle van deze route bevond zich op de vertrouwde locatie bij de kerk van Havelte, maar dat was dan ook het enige dat gelijk was gebleven aan deze route. En zo slingerden we via bos- en schouwpaden weer terug naar de finish. En we waren voor de regen terug deze keer.







Vandaag en gister heb ik gelopen op nieuwe schoenen en met nieuwe steunzolen. Dit ging boven verwachting goed. Jammer genoeg werd ik wel geconfronteerd met dezelfde klachten als tijdens de N4D van vorig jaar. Blaren onder het eelt op de rand van mijn hielen. Maar deze klachten had en heb ik met mijn oude en nieuwe steunzolen en met mijn oude en nieuwe schoenen. dat gaat dus weer spannend worden in Nijmegen.

Geen opmerkingen: