Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 12 september 2013

52.63 Zoveel te doen......

Ooit zong de band Toontje Lager het volgende:

M'n boodschappen nog doen
En straks de vuile was
M'n haar dat wil ik groen
Maar dat kan morgen pas
De huur nog overmaken
En de tandarts zometeen
Naar Valkenburg of Aken
Waar moet ik dit jaar nou weer heen
008 Bellen
Had ik dat boek nou uit of niet
Girokaarten bijbestellen
Vergeet de vuilniszakken niet
Die afspraak was veranderd
En, oh, verrek, dat feest
Naar de nieuwe van Fellini
Ben ik gelukkig al geweest
Ik ben geweest

Zoveel te doen

Ik heb nog zoveel te doen
Ik moet de zon in Japan onder zien gaan
Zoveel te doen
Ik heb nog zoveel te doen
Ik moet het oerwoud eens in bloei zien staan


En zo gaat het nog even verder. En in de vakantie kwam ik tot de volgende conclusie: Ruimte in je huis, is ruimte in je hoofd, is ruimte voor nieuwe ideeën. En zo begon ik met het opruimen van wat wij noemen "de hobbykamer". Die hobbykamer werd in eerste instantie ingericht voor mij. Hier werden werktafels neergezet, waar de naaimachine en later de locker een vaste plaats kregen. Daarnaast was er ruimte voor teken-, ontwerp- en scrapruimte. Maar die kamer is zo groot dat er ook wel een bank in kon staan met een tweede tv en er was ruimte voor een dartbord met bijbehorende loopruimte. En na verloop van tijd kwam er een tweede DVD-speler te staan en werd er een spelcomputer aangesloten op die tv. en toen dochterlief een eigen naaimachine kreeg, werd de tekenplek vrijgemaakt, zodat ook haar naaimachine een vaste plaats kreeg. En zo werd die grote kamer, die in eerste instantie was gereserveerd voor MIJN hobby's langzaam maar zeker ingenomen door mijn huisgenoten/gezin.


En zo verdwenen vele dingetjes en dangetjes, restjes van het één en het ander, vage schetsen en goede ideeën ergens op een hoop. En bij het leegruimen van mijn hoofd de hobbykamer, kwam ik al die dingetjes, restjes, ideeën en andere dingen weer tegen. En soms was ik zelf verbaasd over datgene dat ik ooit heb bedacht. Jeetje, dat ik DAT kan verzinnen.....

En dus deze keer geen concreet project, maar zomaar wat ideetjes, schetsen en lapjes die kunnen leiden naar prachtige projecten.....










Dus, zoveel te doen........ En zo weinig tijd!!!!!!! 

En voor de volledige songtekst klik hier!!!!

Geen opmerkingen: